نکات مهم در انتخاب صندلی ماساژور

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 ماه قبل
164 بازدید

صندلی ماساژور، همانطور که از نامش مشخص است، دستگاهی است که به صورت اتوماتیک و هوشمند به ماساژ بدن می‌پردازد. در واقع فرد با نشستن روی صندلی ماساژور می‌تواند یکی از برنامه‌های ماساژ را انتخاب کرده و شدت ماساژ را نیز تنظیم کرده تا صندلی، نقاط مختلف بدن را ماساژ دهد. ماساژ صندلی ماساژور فواید زیادی برای سلامت بدن دارد که استفاده منظم آن، موجب کاهش کمر درد، بهبود گردش خون، بهبود کیفیت خواب، تقویت سیستم ایمنی بدن و… می‌شود. البته توجه داشته باشید که هنگام انتخاب صندلی ماساژور باید به یک سری نکات مهم، توجه کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. بنابراین در ادامه به توضیح بیشتری درباره نکات مهم در انتخاب صندلی ماساژور می‌پردازیم.

نوع ماساژ

یکی از نکات مهم در انتخاب صندلی ماساژور، توجه به نوع ماساژ است. در واقع صندلی ماساژ در انواع متنوعی تولید می‌شوند که نوع ماساژ هر یک از آن‌ها، با یکدیگر متفاوت بوده و افراد باید با توجه به نیاز خود، صندلی مورد نظر را انتخاب کنند. برای مثال یکی از سبک‌های ماساژ، جونتسو نام دارد که شامل حرکات چرخشی محکمی بوده و انجام آن باعث شل شدن عضلات سفت و گره خورده می‌شود. یکی دیگر از سبک‌های ماساژ، ماساژ سوئدی است که این نوع ماساژ نیز شامل فشارهای نسبتا محکمی بوده که به نقاط مختلف بدن وارد می‌شود و احساس آرامشی را به فرد منتقل می‌کند. ماساژ ضربه‌ای نیز یکی دیگر از سبک‌های ماساژ است که معمولا انجام آن، به صورت ضربه‌های ملایمی است که به نقاط مختلف بدن وارد شده و باعث ایجاد آرامش در فرد می‌شود. البته گاهی این ضربه‌ها، با سرعت بیشتری بر بدن وارد می‌شوند که این امر، در تقویت انرژی بدن مفید و موثر است. ماساژ شیاتسو نیز یکی دیگر از سبک‌های ماساژ صندلی ماساژور است که در این نوع ماساژ نیز نقاطی از بدن به صورت هدف، انتخاب شده و فشار خاصی به آن‌ها وارد می‌شود که این فشار، موجب کاهش درد عضلانی آن نواحی بدن می‌شود

نوع ماساژ در صندلی ماساژور

برنامه‌های ماساژ

یکی دیگر از نکات مهم، هنگام انتخاب صندلی ماساژور، توجه به برنامه‌های اتوماتیک صندلی ماساژور است. در حقیقت برنامه‌های اتوماتیک صندلی ماساژور از ترکیب گوی‌ها، کیسه‌های هوا، غلطک‌ها، ویبریشن و گرما طراحی شده‌اند و زمانیکه فرد یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند، صندلی ماساژور با استفاده از برنامه انتخاب شده به ماساژ بدن می‌پردازد. البته توجه داشته باشید که این برنامه‌های ماساژ با یکدیگر متفاوت بوده و هر یک به ماساژ نقاط خاصی از بدن یا کل بدن می‌پردازد. همچنین برنامه‌های ماساژ صندلی ماساژور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای زمان‌بندی مشخصی بوده و پس از اتمام زمان، ماساژ به طور خودکار، متوقف می‌شود. تعداد برنامه‌های ماساژ در انواع صندلی‌های ماساژور نیز با یکدیگر متفاوت بوده و هر چه قدر که صندلی ماساژور، برنامه‌های ماساژ بیشتری داشته باشد، تنوع ماساژ بیشتر بوده و در نتیجه استفاده از صندلی برای فرد، راحت‌تر خواهد بود.

قابلیت تنظیمات

یکی دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب صندلی ماساژور، توجه به قابلیت تنظیمات است. برای مثال یک صندلی ماساژور خوب باید قابلیت تنظیم ارتفاع مخصوصا در ناحیه گردن و فاصله پاها تا زمین را داشته باشد تا فرد با حالت استانداردی روی صندلی ماساژور قرار گرفته و احساس آرامش کند. همچنین یک صندلی ماساژور خوب باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که این قابلیت را داشته باشد که بتواند در حالت گرانش صفر قرار گیرد. در واقع حالت گرانش صفر، حالتی است که فرد روی صندلی، دراز می‌کشد و صندلی به حالت خوابیده در می‌آید؛ در چنین حالتی، بدن فرد به صورت کاملا افقی قرار می‌گیرد. در این حالت، ستوان فقرات در حالت طبیعی خود (به شکل S) قرار گرفته و وزن فرد به طور مساوی در تمام نقاط بدن، تقسیم می‌شود. توجه داشته باشید که خوابیدن در بی‌وزنی، فواید زیادی برای بدن داشته و موجب کاهش استرس و اضطراب، ایجاد احساس آرامش در فرد، بهبود و افزایش گردش خون، کاهش کمر درد و… می‌شود.

تنظیم شدت ماساژ یکی دیگر از قابلیت‌های صندلی ماساژور است. ماساژ بدن در برخی از نقاط بدن باید با شدت کم‌تر انجام شود، در صورتیکه در برخی از نقاط دیگر بدن، انجام ماساژ با شدت بالا مانعی ندارد، بنابراین صندلی ماساژور باید قابلیت تنظیم شدت ماساژ را داشته باشد تا فرد بتواند شدت ماساژ را کم یا زیاده کرده تا ماساژ به بدن فشار وارد نکند و فرد بتواند از ماساژ صندلی، لذت ببرد. در واقع هر چقدر که تعداد موتورهای صندلی ماساژور بیشتر باشد، طبعا صندلی ماساژور از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود. توجه داشته باشید که با گذشت زمان و استفاده مداوم از صندلی ماساژور، بدن فرد به دستگاه عادت می‌کند. بنابراین هر چقدر که تنوع درجه قدرت ماساژ بیشتر باشد، فرد می‌تواند به استفاده بیشتری از صندلی بپردازد.

قابلیت تنظیمات صندلی ماساژور

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب صندلی ماساژور، توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است. در واقع صندلی ماساژوری که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است، خیال مشتریان را از بابت خرید صندلی ماساژور آسوده کرده و هر چقدر که میزان استفاده از گارانتی نیز بیشتر باشد، محصول باکیفیت‌تر خواهد بود.

قیمت

یکی دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب صندلی ماساژور، توجه به قیمت صندلی است. در واقع قیمت صندلی ماساژور با توجه به عوامل مختلفی از قبیل نوع و مدل صندلی، برند صندلی، تکنولوژی، میزان گارانتی، قابلیت‌های صندلی، جنس مواد به کار رفته در ساخت صندلی و… متغیر است. بنابراین هر چه قدر که صندلی ماساژور از تکونولوژی پیشرفته‌تر، مدل جدیدتر، قابلیت‌ها و امکانات بیشتر و… برخوردار باشد، طبعا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *