درباره ماساژ بافت عمقی چه می‌دانید؟ - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
3 سال قبل
917 بازدید

درمانگران حوزه ماساژ درمانی پیشنهاد می‌دهند اگر به دنبال بازسازی یک بافتی از بدن خود با یک آسیب قدیمی هستید یا همواره با دردهای جزئی در عضلات خود مواجه می‌شوید، برای یک ‌بار هم که شده ماساژ بافت عمقی را امتحان کنید. در حقیقت در تعریف ماساژ بافت عمیق باید گفت نوعی ماساژ درمانی ست که شامل اعمال فشاری محکم و به شکل ضربه‌ای برای نفوذ به لایه‌ های عمیق‌تر عضله ‌ها و بافت ‌های همبند اطراف ماهیچه‌ های بدن می باشد.

این ماساژ درمانی به طور معمول بر روی قسمت بالای کمر، در قسمت عضلات پا، پشت پا و همچنین شانه‌ ها انجام می‌شود. طبق مطالعات انجام شده، تنها یک جلسه از این ماساژ کمک شایانی به کاهش فشار خون می‌کند به دلیل اینکه به خوبی گردش خون را بهبود بخشیده و دردهای جزئی عضلات را کاهش می‌دهد.

ماساژ بافت عمقی چیست؟

ماساژ بافت عمیق چیست
با شنیدن ماساژ بافت عمیق اولین مفهومی که به ذهن شما خطور می‌کند انجام یک ماساژ با فشار عمیق است در حالی‌ که در عمل این نوع ماساژ فراتر از این تصورات است. برای ماساژ بافت عمیق دستورالعمل استاندارد نوشته شده قطعی وجود ندارد که تمامی حرکات ماساژ طبق این قوانین برای همه انجام شود و همه‌ درمانگران حوزه ماساژ درمانی یک سبک و شیوه خاصی برای انجام این نوع ماساژ دارند. البته دستورالعمل هر یک از ماساژ درمانگران برای ماساژ بافت عمیق بر اساس نیازها و دردهای بافتی هر یک از مراجعه کننده‌ ها به شکل مجزا تعیین می‌شود.

در طول یک جلسه ماساژ بافت عمیق چه اتفاقاتی می‌افتد؟

به طور معمول برای مراجعه‌ کنندگان با دردهای جزئی و بدون آسیب‌ دیدگی ‌های بدنی مهم ، ماساژ درمانی از قسمت پشت و کمر آغاز می‌شود. ماساژ بافت عمیق در حالی که بیمار بر روی تخت ماساژ خوابیده است از کمر و پشت پاها شروع و با حرکت به سمت کمر و بازوها ادامه داشته و با سر و گردن به پایان می‌رسد.

ماساژ دیپ تیشو یا بافت عمیق به آرامی شروع می‌شود، سپس بر روی ماهیچه‌ ها یا مناطق خاص اطراف ماهیچه که همان بافت‌ ها هستند متمرکز شده و در طی ماساژ درمانی توجه ماساژور بر روی مناطق خاص بدن مراجعه کننده که دردهای جزئی دارد است. ماساژ بافت عمیق به دلیل فشار بر روی بافت‌ ها ممکن است برای فرد مراجعه کننده کمی دردناک باشد که البته این مورد به آستانه تحمل درد در افراد مختلف بستگی دارد. به همین دلیل بر اساس آستانه تحمل فرد مراجعه کننده مقدار فشار در ماساژ تعیین می شود.

شاید فشار شدید و عمقی در روش ماساژ بافت عمیق ناراحت کننده باشد اما فرد مراجعه کننده باید بداند اگر تکنیک ‌های این ماساژ خیلی ملایم و سطحی انجام شود قطعا موثر واقع نخواهد شد. احساس درد عضلانی و بافتی و یا اثر کبودی بر روی پوست از جمله عوارض طبیعی بعد از ماساژ بافت عمیق محسوب می‌شود. نوشیدن آب پس از ماساژ را هرگز فراموش نکنید زیرا به دفع مواد زائد متابولیک از بافت ‌ها کمک می‌کند.

از جمله تکنیک های ماساژ بافت عمیق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تکنیک استریپینگ: با اعمال فشار عمیق و سر خوردن در طول رشته ‌های ماهیچه‌ای با کمک آرنج، ساعد، انگشتان دست انجام می‌شود.

تکنیک ایجاد اصطکاک: فشار بر روی ماهیچه تا چسبندگی و گره آن باز و به تنظیم مجدد الیاف بافتی برسد.

 

پیشنهاد ویژه: ماساژ ورزشی چیست و چه فوایدی دارد؟

 

مزایای ماساژ بافت عمیق

مزایای ماساژ بافت عمقی
هدف از انجام ماساژ بافت عمیق تمرکز بر کاهش دردهای مزمن عضلانی، توانبخشی بعد از آسیب‌ دیدگی و تقویت ماهیچه ‌های اطراف بافت‌ ها است. از تکنیک‌ های ماساژ بافت عمیق برای شکستن بافت اسکار و تجزیه فیزیکی گره یا همان چسبندگی عضلانی که در نوارهای بافت به شکل دردناک و سفت در می‌آید استفاده می‌شود. این گره‌ های عضلانی گردش خون را مختل کرده و باعث درد، محدودیت حرکتی و التهاب در بدن می‌شود. 

منع انجام ماساژ بافت عمیق در چه مواردی است؟

ماساژ بافت عمیق اگر چه محاسن زیادی بر دردهای عضلانی دارد اما نباید مستقیما بر روی کبودی ‌های بدن، پوست ‌های ملتهب یا عفونی، زخم ‌های بهبود نیافته، انواع تومورها، فتق شکمی، استخوان‌ های شکننده با پوکی استخوان یا مناطقی از بدن که به تازگی دچار شکستگی‌ شده‌اند انجام شود. انجام ماساژ بافت عمیق در برخی افراد ممکن است موجب کبودی و در مواردی نادر هماتوم که به مجموعه‌ای از خون خارج از سلول‌های خونی گفته می‌شود گردد. به افرادی که دارای شرایط خاصی هستند مانند خانم های باردار انجام ماساژ بافت عمیق توصیه نمی شود. به طور کلی توصیه می شود که قبل از دریافت این ماساژ حتما با پزشک متخصص مشورت شود.

هر جلسه ماساژ بافت عمیق چقدر به طول می‌انجامد؟

زمان و طول درمان جلسات ماساژ بافت عمیق برای افراد گوناگون متفاوت است. به شکل معمول مدت زمان هر جلسه از این ماساژ بین ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه متغیر است. اما به شکل استاندارد مدت زمان ۹۰ دقیقه زمانی ایده‌آل برای استفاده از ماساژ دیپ تیشو بوده که به شکل کامل برای کل بدن انجام می‌شود.

 

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *