تاثیر صندلی ماساژور بر سلامت روان

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 ماه قبل
167 بازدید

صندلی ماساژور، دستگاهی است که به صورت اتوماتیک و هوشمند به ماساژ تمام نقاط بدن می‌پردازد. بنابراین کافی است که افراد روی این نوع صندلی، دراز کشیده و یکی از انواع ماساژ را انتخاب کنند و از فواید ماساژ صندلی بهره‌مند شوند. همچنین می‌توانند به تنظیم ارتفاع صندلی، تنظیم شدت و سرعت ماساژ پرداخته تا ماساژ به بدن آن‌ها فشاری وارد نکند. توجه داشته باشید که ماساژ صندلی ماساژور تاثیرات مفیدی بر سلامت روان می‌گذارد و موجب سلامت کلی بدن می‌شود.

از بین بردن بدخوابی با صندلی ماساژور

تاثیرات صندلی ماساژور بر سلامت روان

بهبود خلق‌وخو

بهبود خلق‌وخو یکی از تاثیرات صندلی ماساژور است که باعث سلامت روان شده و در نتیجه افراد می‌توانند با روحیه شادتری به امور روزمره خود رسیدگی کنند. همچنین طبق تحقیقات ثابت شده، افرادی که اختلالات خلقی از قبیل افسردگی دارند، استفاده منظم از صندلی ماساژور توانسته تاثیرات مثبت و مفیدی بر سلامت روان آن‌ها بگذارد.

کاهش استرس و اضطراب

معمولا استرس و اضطراب، عوارض منفی بر بدن می‌گذارد و موجب سردرد، بدخوابی، ریزش مو و… می‌شود که این عوارض نیز تاثیرات منفی بر سلامت روان افراد می‌گذارند. یکی از فواید استفاده از صندلی ماساژور، کاهش استرس است. بنابراین افراد می‌توانند با استفاده منظم از صندلی ماساژور، به کاهش استرس و سلامت روان خود، کمک زیادی کنند.

از بین بردن تنش‌ها و فشارهای روزمره

استفاده از صندلی ماساژور به طور منظم، باعث از بین رفتن تنش‌ها و فشارهای روزمره می‌شود. از بین رفتن تنش‌ها نیز باعث ایجاد احساس آرامش در فرد شده و به بهبود متابولیسم و افزایش اکسیژن رسانی به بدن کمک زیادی می‌کند، در نتیجه این موضوع، باعث آرامش ذهنی و روحی افراد شده و تاثیرات مثبتی بر سلامت روان افراد می‌گذارد.

از بین بردن بدخوابی

از بین بردن بدخوابی، یکی از مزایای استفاده از صندلی ماساژور است که موجب سلامت روان افراد می‌شود. در واقع خواب خوب و باکیفیت، می‎تواند کیفیت زندگی افراد را بالا ببرد. ماساژ صندلی ماساژور موجب افزایش هورمون سروتونین و افزایش گردش خون می‌شود و در نتیجه آرامش و خوابی راحت را برای افراد به ارمغان می‎آورد. بنابراین افراد می‌توانند با استفاده منظم از صندلی ماساژور به بهبود کیفیت خواب خود کمک کرده و ذهن خود را آرام و شفاف کنند تا خوابی بدون وقفه و راحت داشته باشند.

بهبود عملکرد مغز

تمرکز و بهبود عملکرد مغز، یکی دیگر از تاثیرات صندلی ماساژور بر سلامت روان است. ماساژ بدن بر مغز، تاثیر مستقیمی دارد. در واقع ماساژ صندلی، باعث کاهش هورمون‌های استرس (کورتیزول) شده و انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین، سروتونین و اکسی‌توسین را تقویت می‌کند که این امر باعث می‌شود که افراد بتوانند تمرکز ذهنی بهتری داشته باشند.

بهبود عملکرد مغز با صندلی ماساژور

کاهش میگرن و سردرد

کاهش میگرن و سردرد، یکی دیگر از تاثیرات مثبت استفاده از صندلی ماساژور است که موجب سلامت روان افراد می‌شود. در حقیقت افراد ممکن است به دلایل مختلفی از قبیل خواب نامنظم، تغییرات هورمونی، استرس زیاد، خستگی زیاد، تغییرات ناگهانی خلق‌وخو و… دچار سردرد یا میگرن شوند. از آن جایی که استفاده منظم از صندلی ماساژور، موجب کاهش استرس، خواب منظم، بهبود خلق‌وخو، کاهش خستگی و… می‌شود، افراد می‌توانند با استفاده از این نوع صندلی، به کاهش میگرن و سردرد خود کمک زیادی کنند.

ایجاد احساس امنیت و آرامش

استفاده منظم از صندلی ماساژور، باعث ایجاد احساس امنیت و آرامش در افراد می‌شود که ایجاد این احساس، مکانی امن را برای افراد فراهم می‌کند که آن‌ها بتوانند در آن محیط با خیالی آسوده و به دور از استرس‌های روزمره، استراحت کنند. در نتیجه ایجاد احساس امنیت و آرامش، تاثیرات مفید و موثری بر سلامت روان افراد خواهد گذاشت.

افزایش ترشح هورمون‌های شادی

خرید صندلی ماساژور و استفاده منظم از آن، میزان ترشح هورمون‌های شادی از قبیل سروتونین و اندورفین در بدن را افزایش داده و باعث سلامت روان افراد می‌شود. در واقع افزایش ترشح این هورمون‌های شادی در بدن، موجب بهبود روحیه، افزایش احساس رضایت و آرامش در افراد می‌شود.

کاهش درد

یکی از فواید استفاده منظم از صندلی ماساژور، کاهش درد بدن است. در حقیقت شرایط مزمن درد، ممکن است بر سلامت روان، تاثیراتی بگذارد که فرد می‌تواند با استفاده از ماساژ صندلی ماساژور، به تسکین درد، کمک زیادی کند. چون صندلی‌ ماساژور، این قابلیت را دارد که نقاط یا عضلات خاصی از بدن فرد را به صورت هدف قرار داده و با ماساژ آن نقاط، به افزایش گردش خون، کاهش استرس ناشی از درد و بهبود سلامت روان فرد، کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *