مزایای استفاده از صندلی ماساژور

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 ماه قبل
118 بازدید

صندلی ماساژور، صندلی است که به ماساژ تمام نقاط بدن به صورت اتوماتیک و اصولی می‌پردازد. در واقع این نوع صندلی با تکنیک‌های ماساژ از قبیل ورز دادن، غلتاندن، فشار دادن، گرم کردن و… بدن را ماساژ می‌دهد که این ماساژ فواید زیادی مانند کاهش استرس و اضطراب، کاهش درد عضلات و مفاصل، بهبود گردش خون، افزایش کیفیت خواب، تقویت سیستم ایمنی بدن و… دارد. بنابراین با خرید صندلی ماساژور می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز، از صندلی ماساژ خود استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید و به سلامت کلی بدن خود کمک زیادی کنید.

کاهش استرس و اضطراب

یکی از مزایای استفاده از صندلی ماساژور، کاهش استرس و اضطراب است. در واقع ماساژ صندلی ماساژور باعث ترشح هورمون‌های دوپامین (هورمون هوشیاری)، اکسی‌توسین (هورمون عشق)، سروتونین (هورمون شادی بخش) و اندورفین (هورمون ضد درد) می‌شود که ترشح این هورمون‌ها به فرد احساس راحتی و آرامش منتقل کرده و در نتیجه این موضوع موجب کاهش استرس و اضطراب فرد می‌شود.

توجه داشته باشید معمولا زمانیکه فرد دچار استرس و اضطراب می‌شود، هورمون ناسالمی در بدن به نام کورتیزول (هورمون کورتیزول به هورمون اضطراب معروف است) افزایش می‌یابد که افزایش این هورمون باعث سردرد، افزایش وزن، مشکلات گوارشی و… می‌شود. در چنین مواقعی، ماساژ صندلی ماساژور، میزان کورتیزول در بدن را کاهش داده و در نتیجه استرس و اضطراب فرد نیز کاهش خواهد یافت.

کاهش استرس و اضطراب با صندلی ماساژور

کاهش درد عضلات و مفاصل

یکی دیگر از مزایای استفاده از صندلی ماساژ، این است که موجب کاهش درد عضلات و مفاصل بدن می‌شود. ماساژ صندلی ماساژور با کاهش سطح کورتیزول و افزایش سروتونین، به تسکین درد بدن، کمک زیادی می‌کند. همچنین صندلی ماساژور برای ایجاد آرامش در بدن، ماساژ را با استفاده از تکنیک‌ ضربه‌های مالشی انجام می‌دهد که این ضربه‌ها با فشارهای گوناگونی به ماهیچه‌های بدن منتقل شده و در نتیجه این امر باعث کاهش درد عضلات و آرامش اعصاب خواهد شد.

داخل صندلی ماساژور، گوی‌ها و غلطک‌هایی تعبیه شده است که هنگام ماساژ، این گوی‌ها و غلطک‌ها با درجات متفاوتی بر عضلات و مفاصل بدن، فشار وارد می‌کنند که این امر موجب کاهش درد عضلات و مفاصل می‌شود. طبق تحقیقات، ثابت شده که ماساژ با استفاده از صندلی ماساژور، تا حدود زیادی مصرف قرص‌های مسکن را کاهش داده است.

بهبود گردش خون

یکی دیگر از فواید استفاده از صندلی ماساژور، بهبود گردش خون است. زمانیکه فرد روی صندلی ماساژور دراز می‌کشد، ماساژ با استفاده از غلطک‌های ماساژ در قسمت پشت پا و کف پا، موجب بهبود و افزایش گردش خون می‌شود. همچنین قرار گرفتن فرد در حالت بی‌وزنی صندلی ماساژ، باعث بهبود گردش خون شده و حس آرامشی را نیز به فرد منتقل می‌کند. (حالت بی‌وزنی صندلی ماساژور، حالتی است که به هنگام قرار گرفتن فرد روی صندلی ماساژور، پاها به سمت بالا حرکت کرده و بدن فرد در حالت کاملا افقی قرار می‌گیرد که در چنین حالتی وزن فرد تقسیم می‌شود.)

توجه داشته باشید که بهبود و افزایش گردش خون فواید زیادی برای بدن داشته و باعث کمک به کنترل قند خون، کمک به بهبود جراحات بدن، جلوگیری از رسوب خون در رگ‌ها و مویرگ‌ها و… می‌شود.

افزایش کیفیت خواب

یکی دیگر از مزایای استفاده از صندلی ماساژور، افزایش کیفیت خواب است که موجب کاهش خستگی تمام بدن شده و همانطور که اشاره شد یکی از فواید استفاده از صندلی ماساژور، کاهش درد عضلات و مفاصل است که همین کاهش درد بدن، باعث بهبود کیفیت خواب نیز می‌شود.

در واقع ماساژ منظم صندلی ماساژور، موجب کاهش استرس و افزایش آرامش ذهنی شده و تنظیم الگوهای خواب می‌شود. در نتیجه در چنین شرایطی، محیط مساعدی برای خواب و استراحت فراهم می‌شود و فرد می‌تواند خوابی بدون وقفه و راحت داشته باشد. توجه داشته باشید که ماساژ صندلی ماساژور باعث افزایش کیفیت خواب تمام افراد ( زنان، مردان، افراد مسن، جوانان، بیماران قلبی، افراد مبتلا به سرطان و…) می‌شود.

افزایش کیفیت خواب با صندلی ماساژور

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن، یکی دیگر از مزایای استفاده از صندلی ماساژور است. در واقع ماساژ صندلی ماساژور، موجب افزایش لنفوسیت‌های خون می‌شود که این لنفوسیت‌ها نوعی از گلبول‌های سفید هستند و وظیفه دفاع از بدن در برابر انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها را دارند. توجه داشته باشید که لنفوسیت‌ها تقریبا پانزده تا چهل درصد گلبول‌های سفید بدن را تشکیل می‌دهند و همانطور که اشاره شد، ماساژ صندلی ماساژور موجب بهبود و افزایش گردش خون می‌شود که این افزایش گردش خون همراه افزایش لنفوسیت‌ها باعث سلامت بدن و تقیویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

طبق تحقیقات کمبود لنفوسیت‌ها موجب می‌شود که بدن، توانایی خود را در مقابله با بیماری‌ها از دست دهد و ممکن است بدن فرد، در معرض ابتلا به انواع سرطان‌ها قرار گیرد. بنابراین می‌توان گفت که ماساژ صندلی ماساژور، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع سموم بدن می‌شود و ضعف بدن را نیز از بین می‌برد، در نتیجه بدن فرد را از ابتلا به انواع بیماری‌ها، مقاوم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *