آشنایی با ماساژ چینی و فواید آن - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
527 بازدید

اگر به چین سفر کرده باشید علاوه ‌بر مراکز خرید و معابد حیرت ‌انگیز و دیوار عظیم چین، یکی از انواع رایج کسب ‌و کارهای بزرگ را در بیشتر نقاط شهرها خواهید دید و آن هم مراکز ماساژ هستند. تجربیاتی که در هر یک از این مراکز ماساژ به دست خواهید آورد نه تنها شما را شگفت زده خواهد کرد بلکه در زمانی کوتاه می‌ توانید از چندین نوع ماساژ چینی بهره ببرید.

بسیاری از گردشگران و مهاجران غربی ماساژ چینی را دوست دارند به این دلیل که از مزایای روانی و جسمی این ماساژ معجزه ‌آسا بهره می‌برند. البته رایج ‌ترین نوع ماساژ در چین تویی نا (Tui Na) نامیده شده که شباهت ‌های زیادی با ماساژ بافت عمیق دارد و با استفاده از تکنیک هایی مانند ورز دادن و کشش برای تسکین نقاط درد و رفع انسداد در سیستم‌ های ماهیچه ‌ای بدن عمل می‌کند.

ماساژ چینی چیست؟

آموزش ماساژ چینی
آنچه به عنوان ماساژ چینی شناخته می‌شود در حقیقت تمرینی باستانی با هدف آزاد کردن جریان انرژی در اطراف بدن است. در این سبک ماساژ از تکنیک‌های ماهرانه‌‌ زیادی برای بازگرداندن شما به سلامتی استفاده می‌شود.

علم ماساژ چینی در هفت بخش برای معرفی دانش ابتدایی و مهارت‌ های اساسی و کاربردی خلاصه می‌شود. در بخش ‌اول با مختصری از دانش اولیه ماساژ چینی شامل تعریف، روش ‌های یادگیری گام به گام، موقعیت ماساژور، تخت‌ ها و دستگاه‌های مورد نیاز برای انجام ماساژ آشنا می‌شویم.

در بخش دوم با تاریخچه سه هزار ساله‌ ماساژ چینی و شیوه‌های درمانی آن رو به ‌رو می‌شویم. در بخش سوم طبیب درمانگر چینی بیست نوع از مهارت‌ های اساسی و اصلی این ماساژ را معرفی می ‌کند و در بخش چهارم نیز نحوه به کارگیری این مهارت‌ها در قسمت‌های مختلف بدن انسان را آموزش می دهد.

در حقیقت بخش سوم و چهارم پلی است که موجب پیشرفت از درک مهارت ‌های اولیه ماساژ چینی تا کاربرد بالینی آن‌ ها می‌شود. در بخش پنجم با پرداختن به عمل و اصل درمانی، نشانه‌ها و موارد منع مصرف و همچنین درمان ناهنجاری‌های این ماساژ صحبت می‌شود.

در بخش ششم طبیب درمانگر با معرفی نحوه درمان بیماری های رایج با این ماساژ، نظریه ‌های متنوعی از درمان ‌گری این سبک ماساژ را ارائه می‌کند و در نهایت در بخش هفتم شرح مختصری از دو نوع تمرین ماساژ چینی داده می ‌شود.

 

آیا ماساژ برای افراد دیابتی می تواند مفید باشد؟

 

از نظر علمی فرآیند ماساژ توی نا (Tui Na) بسیار به ماساژ بافت عمیق شبیه است و اگر چه تکنیک‌های این ماساژ تنها شامل حرکات دست است اما در کنار طب سوزنی، طب فشاری و حجامت برای مداوای مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماساژ تویی نا (Tui Na) در چین جلسات درمانی بین ده دقیقه تا بیش تر از یک ساعت را دارد و بر روی تخت ماساژ یا یک نوع تشک سفت انجام می‌شود. این سبک ماساژ بر روی نقاط خاصی در بدن که مورد توجه در طب سوزنی می باشد تمرکز می‌کند و به همین دلیل بدن شما می‌تواند به کمک آن رفته رفته روند بهبودی را آغاز کند.

توجه داشته باشید که شاید در چندین جلسه اول ماساژ با تکان دادن و کشیدن اندام‌هایتان کمی احساس درد کنید اما وقتی کار تمام شد پاداش واقعی که دریافت خواهید کرد تعادلی شاد در انرژی شما است. در این سبک ماساژ از آن‌ جا که از هیچ لوسیون روغن یا ماده‌ای برای ماساژ استفاده نمی‌شود نیازی به برهنه شدن در زمان جلسه‌ ماساژ ندارید، اما بهتر است حتما لباس‌های گشاد به تن کنید تا درمانگر حرکات ماساژ را بهتر انجام دهد. ماساژ چینی در مفهوم، مجموعه‌ ای از فواید معجزه آسای فیزیولوژیکی و روانشناختی را ارائه کرده که موجب ایجاد حس رضایت و سرخوشی در فرد می‌شود و به بدن او اجازه می‌دهد تا با درمان خود به آرامش برسد.

فواید ماساژ چینی

فواید ماساژ چینی
تکنیک‌های معجزه ‌گر ماساژ چینی به شما کمک خواهد کرد تا کیفیت خواب خود را بهبود بخشیده و روزتان را با انرژی و اشتیاق مضاعفی آغاز کنید. آنچه بعد از جلسات منظم و مستمر ماساژ درمانی دریافت خواهید کرد کاهش دردهای ناحیه کمر و سیاتیک، سلامت بهتر قلب و عروق، کاهش فشار خون، بهبود ریتم تنفس، بهبود تنش های عضلانی، کاهش استرس و اضطراب و بهبود گردش خون می باشد.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *