با ماساژ ایرانی و فواید آن آشنا شوید - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
3 سال قبل
919 بازدید

هر زمان که از ماساژ به عنوان یک درمان سخن به میان می‌آید ناخودآگاه ذهنمان به سمت طب آسیای شرقی و کشورهایی همانند ژاپن، چین و تایلند می‌رود. اما از گذشته‌ های دور در طب سنتی ایران نیز نوعی ماساژ ایرانی که به ماساژ بالولینگ هم شهرت داشته ‌است که در ایران قدیم بیشتر در حمام ‌های عمومی برای درمان بسیاری از دردهای عضلانی و برخی بیماری‌ ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

البته امروزه به دلیل از بین رفتن منابع اطلاعاتی در مورد تاریخچه شکل‌گیری این نوع ماساژ تقریبا اکثر ایرانی‌ ها با آن آشنایی ندارند و از وجود آن نیز بی‌اطلاع هستند. ماساژ بالولینگ از دو کلمه بال به معنی دست و لینگ به معنای پا برگرفته شده است.

ماساژ بالولینگ یک مدل ماساژ ترکیبی است که به صورت حرکات ملایم و محکم ارائه می‌شود. تفاوت این ماساژ با سایر ماساژهای مرسوم در دنیا این است که برای انجام تکنیک‌های ماساژ علاوه بر حرکات دست از قدرت پاها نیز استفاده می‌شود. ماساژ ایرانی تاثیر فراوانی بر روی قسمت‌های گوناگون بدن به‌ خصوص بر روی سیستم‌های عصبی و عضلانی دارد. همچنین این مدل ماساژ می‌تواند تاثیر به ‌سزایی در روند درمان بیماری‌ های این دو سیستم داشته باشد.

تکنیک های ماساژ ایرانی

تکنیک های ماساژ ایرانی
در این سبک ماساژ سه نوع حرکت داریم که این حرکات با توجه به نوع عضلات فرد ماساژ گیرنده تعیین می‌شوند. تکنیک‌های ماساژ بالولینگ شامل حرکت موجی، حرکات نوسانی و حرکات ریتمیک می باشد. به یاد داشته باشید که ماساژ ایرانی نیز همانند دیگر ماساژ‌ها باید توسط یک فرد ماهر و متخصص انجام شود چرا که اجرای هر گونه حرکات غلط بر روی بدن می‌تواند عواقب جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

ماساژ ایرانی چیست؟

سبک ماساژ بالولینگ بر پایه علوم آناتومی و فیزیولوژی شکل گرفته و می‌توان آن را هم به صورت عمومی برای کل بدن و هم به شکل موضعی بر روی قسمت ‌های خاصی از بدن که دچار درد و مشکل است انجام داد. درمانگر ماساژ ایرانی با انجام حرکات موجی، نوسانی و ریتمیک بر روی سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک تاثیر می‌گذارد.

تکنیک‌ های ماساژ بالولینگ با توجه به عضلات بدن هر فردی متفاوت است، در واقع نمی‌توان یک تکنیک خاص را برای تمام افراد اجرا کرد. البته نیت و قصد مراجعه کننده برای دریافت ماساژ نیز مهم است برای مثال اگر فقط برای ریلکسیشن مراجعه کرده باشد یک متد خاص بر بدن او اعمال می‌شود اما اگر برای نیت‌های دیگر همچون ورزش، درمان، زیبایی و یا لاغری مراجعه کرده باشد متدهای دیگری از سبک ماساژ ایرانی بر روی او انجام می‌شود.

 

پیشنهاد ویژه: رایج ترین سوالات در مورد ماساژ

 

مزایای ماساژ ایرانی

مزایای ماساژ ایرانی
چه ماساژ به صورت سنتی انجام شود و چه به صورت استفاده از دستگاه‌های ماساژور، فواید و مزایای بی‌شماری برای کل سیستم بدن هر فرد دارد که البته ماساژ بالولینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. انجام ماساژ ایرانی برای هر فرد مزایای زیادی دارد از جمله:

کمک به کارکرد بهتر مجاری ادراری و کلیه‌ها

این سبک ماساژ از راه‌حل ‌های مفید برای مشکلات کلیوی یا مجاری ادراری به‌ شمار می‌رود. این ماساژ با افزایش فعالیت کلیه‌ ها باعث دفع مواد زائد از کلیه‌ ها شده و با خالی شدن روده ‌ها به خارج شدن سموم از بدن کمک می‌کند.

کم شدن دردهای قاعدگی

اگر ماساژ بالولینگ را در ناحیه کلیه ‌های یک خانم انجام دهید می‌تواند تاثیر به ‌سزایی در کاهش دردهای دوران قاعدگی او داشته باشد. توصیه پزشکان به خانم‌ هایی که دردهای قاعدگی شدید دارند و یا دوره پریود آن‌ها نامنظم است دریافت ماساژ ایرانی است تا به کمک آن بتوانند این مشکلات را کاهش دهند.

دفع مواد زائد و سموم از کل بدن

تقریبا تمام سبک‌ های ماساژ این فایده را دارند که موم بدن را دفع کنند به این علت که هر گونه ماساژی باعث افزایش سرعت جریان لنف در بدن شده و عملکرد دستگاه لنفاوی را بهبود می‌بخشد. در نتیجه‌ این سرعت بالای جریان لنف در بدن از طریق ماساژ، دفع سموم و مواد زائد از کل بدن با شدت بیشتری انجام می‌پذیرد.

تاثیر مثبت بر سیستم عصبی

ماساژ بالولینگ نیز همانند سایر ماساژ‌ها بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر مستقیم دارد. به‌ طور کلی، احساس هر فرد بعد از دریافت ماساژ حس رضایت و آرامش است. این سبک ماساژ بر بی‌خوابی، سر درد و مشکلات ناشی از فشارهای روانی تاثیر مستقیم و مثبت دارد.

کمک به داشتن پوستی صاف و زیبا

از دیگر ویژگی‌ های انواع مختلف ماساژ درمانی، بهبود فعالیت گردش خون و در پی آن تغذیه مناسب پوست است. همه سبک‌های مختلف ماساژ با تحریک غدد چربی در پوست موجب بهبود عملکرد آن‌ها شده و در نهایت به دفع سموم سلول‌های پوستی کمک شایانی می‌کنند. به این ترتیب با دریافت ماساژ بالولینگ، علاوه ‌بر دفع سلول‌ های مرده پوست، نرمی و خاصیت کشسانی آن افزایش یافته و با ایجاد تنفس بهتر موجب خوش رنگی، شادابی و طراوت پوست می‌شود.

تقویت عملکرد دستگاه گوارشی

ماساژ درمانی همواره به بهبود حرکات مواج روده‌ها کمک می‌کند و همین مسئله موجب سرعت بخشیدن به دفع مواد زائد از بدن می‌شود. ماساژ ایرانی علاوه بر اینکه به بهبود عملکرد روده‌ها در بیماری‌های گوارشی همانند یبوست کمک می‌کند موجب تقویت دیواره روده‌ها شده و موجب بهبود کیفیت هضم مواد غذایی در کبد، معده، لوزالمعده و روده‌ها می‌شود.

ایجاد مدیتیشن

هر گاه صحبت از ماساژ به میان می‌آید شاید یاد ماساژ هایی بیفتید که با اسانس‌ های خوشبو و روغن‌های گیاهی با تحریک حواس پنجگانه شما سعی در ایجاد حالتی ریلکسیشن دارند. دریافت ماساژ بالولینگ با تاثیر گذاری بر روی نیمکره راست مغز به بهبود عملکرد دستگاه ‌های داخلی بدن کمک می‌کند.

 

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *