تاثیرات ماساژ شیاتسو بر سلامتی بدن - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
707 بازدید

اصطلاح شیاتسو در فرهنگ لغت ژاپنی به معنای فشار انگشت است که از اوایل قرن بیستم پدید آمده است. شیاتسو در حقیقت نوعی علم بدن درمانی از ژاپن است که با تکنیک‌ های ورز دادن، فشار دادن، ضربه زدن و کشش انجام شده و این ماساژ درمانی به شکل بدون روغن حتی از روی لباس هم قابل انجام است. ماساژ شیاتسو امروزی در حقیقت ادغامی از درمان‌های دستی سنتی ژاپنی با دانش پزشکی مدرن غرب است.

فواید ماساژ شیاتسو

خواص ماساژ شیاتسو
ماساژ شیاتسو یک درمان غیر تهاجمی تلقی می‌شود که ممکن است به کاهش استرس کمک کرده و موجب سلامت کلی بدن شود. طرفداران ماساژ درمانی در جهان بر این باورند که ماساژ شیاتسو هم اثرات پیشگیرانه و هم اثرات درمانی برای بدن دارد. از این نوع ماساژ می‌توان در درمان طیف وسیعی از دردهای داخلی، اسکلتی و عضلانی یا حتی احساسی استفاده کرد. ماساژ شیاتسو سفتی عضلات را کاهش داده و با تحریک پوست، بر سیستم ‌های عصبی تأثیر می‌گذارد. یا حتی می‌توان گفت که ماساژ شیاتسو برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مزمن نظیر سردرد، اختلالات گوارشی، خستگی، بی‌خوابی، استرس، اضطراب و دردهای اسکلتی بسیار موثر و تاثیرگذار است.

ماساژ شیاتسو چیست؟

“چی” که از مفاهیم بنیادی طب چینی یا ژاپنی است که معتقد است انرژی حیاتی در درون بدن ما است که زیر بنای همگی این عملکرد ها محسوب می‌شود. درمانگر شیاتسو از طریق نقاطی در امتداد نصف النهارهای نقاط حیاتی بدن می‌تواند به “چی” دسترسی پیدا کند. طبق قوانین طب سنتی، سلامتی زمانی به وجود می‌آید که جریان بدون مانع و به شکل فراوان در نصف النهارهای بدن وجود داشته باشد.

هر زمان که در بدن جریان مسدود شود و بدن دچار کمبود یا عدم تعادل شود، علائم درد ظاهر می‌شوند. در حقیقت هر علامت به ظاهر جزئی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزای معمولی، سردرد هفتگی یا روزانه، بدن درد و دردهای عضلانی یا مشکلات گوارشی که در بدن هر فرد ظاهر شود همگی نشانه‌هایی از عدم تعادل “چی” در بدن است.

این شیاتسو است که جریان چی را در سراسر بدن هماهنگ و تحریک می‌کند. جالب است بدانید که درمانگران شیاتسو حتی قبل از ظاهر شدن هرگونه علائم فیزیکی، برای تشخیص انواع الگوهای ناهماهنگی در بدن تحت آموزش قرار گرفته‌اند. کوچکترین و حتی ساده‌ترین تغییرات در بدن هر فرد نشانه‌ای از عدم تعادل است که ممکن است به نقطه‌ای برسد که علائم درد و گرفتگی در آن ظاهر شوند.

پس از خصوصیات ارزشمند ماساژ شیاتسو برای بدن علاوه بر استفاده از مزایای بی‌شمار آن این است که در طی جلسات منظم ماساژ می‌توان تعادل در بدن را بازیابی کرد. در برخی موارد حتی درمانگران شیاتسو توصیه‌ هایی درباره سبک زندگی و چگونگی انجام فعالیت ‌های روزانه به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند که همین امر می‌تواند موجب آرامش و تعادل در بدن آن ‌ها شود.

 

هم چنین بخوانید: ماساژ کمر چگونه انجام می شود و چه فوایدی دارد؟

 

آموزش ماساژ شیاتسو

آموزش ماساژ شیاتسو

پس از مراجعه‌ هر فرد به مراکز ماساژ درمانی در ابتدای جلسه، درمانگر این طب برای تعیین الگوهای عدم تعادلی که ممکن است در بدن او وجود داشته باشد، مراجعه‌کننده را ارزیابی می‌کند. در حقیقت مهم ترین اصل در این ماساژ ارزیابی وضعیت ” چی” هر فرد است تا پزشک طب سنتی بتواند بر اساس آن مؤثرترین تعداد و نحوه‌ جلسات درمانی را به فرد ارائه دهد.

در نهایت این درمانگر است که برنامه‌ای را برای مراجعه کننده بر اساس نیازهای فردی او طراحی می‌کند تا ماساژ بتواند بیشترین سود درمانی را به او برساند. ماساژ شیاتسو از انواع تکنیک ‌های با دست از جمله اعمال فشار، ورز دادن، ضربه زدن و کشش برای دسترسی به ” چی” حیاتی در بدن استفاده می‌کند.

در مواردی که این انرژی ” چی” در فرد مراجعه کننده کم باشد، درمانگر شیاتسو از تکنیک‌ های خاصی برای تقویت و احیا کردن آن استفاده می‌کند و برعکس در مواردی که فرد مراجعه کننده بیش از حد استرس دارد یا مضطرب است، درمانگر از تکنیک‌ های خاصی برای پراکنده کردن انرژی اضافی او استفاده می‌کند.

در هر دو حالت مقصود برقراری تعادل در بدن با تنظیم کردن انرژی است. شاید در یک جمله بتوان گفت که کار شیاتسو کاهش شدت اثر شرایط، بازگرداندن تعادل و ارتقای سلامتی بدن انسان‌‌ها است. از این رو درمانگران طب سنتی داشتن یک برنامه منظم ماساژ شیاتسو در زندگی روزمره را یک راه عالی برای حفظ سلامتی و بهبود بدن می‌دانند که البته این برنامه برای هر فردی متفاوت خواهد بود. به این معنی که گاهی برای برخی افراد دریافت یک جلسه ماساژ در ماه ممکن است برای حفظ تعادل مفید باشد اما برای برخی دیگر که یک شغل پر استرس، سبک زندگی پر تنش و ورزش نکردن را دارند ممکن است برای برقراری تعادل به جلسات ماساژ بیشتری به شکل منظم نیاز داشته باشند.

آنچه پس از یک جلسه ماساژ تجربه می ‌کنید

  • با انجام این ماساژ احساس آرامش موجب می‌شود تا از هر تنش و استرسی دور بمانید.
  • پس از خارج شدن از مرکز ماساژ احساس بهتری خواهید داشت و با تمدد اعصاب و روان به خانه باز می‌گردید.
  • پس از هر بار دریافت ماساژ در بدن گردش خون و اکسیژن رسانی بیشتر شده و موجب شادابی شما می‌شود.
  • با استفاده از این ماساژ انرژی از تعادل خارج ‌شده شما به شرایط تعادل باز می‌گردد.
  • با بازگشت از جلسه ماساژ در شب خواب بسیار آرام و راحتی را تجربه خواهید کرد.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *