ماساژ کمپرس گیاهی ماساژی مفید برای همگان - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
3 سال قبل
1217 بازدید

افراد زیادی در سراسر دنیا از ماساژ کمپرس گیاهی جهت آرامش روح و جسم و عده ای دیگر برای تسکین دردهای عضلانی استفاده می‌کنند. به علت شرایط خاص آب و هوایی مناطق استوایی، همواره گیاهان این منطقه دارای فواید متعدد درمانی و تسکینی برای بدن هستند.

روش دریافت ماساژ کمپرس گیاهی به این شکل است که بسته‌های گیاهان معطر ابتدا مرطوب و سپس بخار داده شده سپس به آرامی روی نقاط خاصی از بدن گذاشته شده تا قدرت شفادهی گیاهان از طریق منافذ پوست به کل بدن منتقل شود. به طور کلی از هربال ماساژ می توان برای تسکین آرتروز، استرس مزمن و اضطراب، سرماخوردگی، سردرد، بی خوابی، میگرن، دردهای عضلانی و روماتیسم کمک گرفت.

تاریخچه ماساژ هربال

تاریخچه هربال ماساژ
اگر بخواهیم پیشینه ماساژ کمپرس گیاهی را بررسی کنیم باید به دوره انسان ‌های نخستین بازگردیم؛ زمانی که انسان توانست از اثرات شفابخشی گیاهان آگاهی یابد. ماساژ هربال برگرفته از دانشی اعجاب انگیز متعلق به پنج هزار سال پیش تاکنون است که سینه به سینه از اجدادمان به ما رسیده است.

به علت شرایط خاص آب و هوایی مناطق استوایی، همواره گیاهان این منطقه دارای فواید متعدد درمانی و تسکینی برای بدن هستند. به همین دلیل استفاده از گیاهان برای ماساژ ۴۰۰۰ سال است که در تایلند مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته‌های دور زنان تایلندی جهت از بین بردن درد زایمان از بسته‌های گیاهی فشرده و گرم ادویه‌ها و گیاهان معطر جهت ماساژ بهره می‌بردند.

تایلندی‌ها در طول زمان با به کاربردن تعدادی از گیاهان دارویی ازجمله علف چای، زنجبیل، زردچوبه، علف لیمو و تمر هندی مطابق با دستور العمل‌های باستانی، هربال یا همان توپ‌های فشرده گیاهی را تهیه می‌کردند. این هربال‌های دست ‌ساز با پیچییده شدن در کمپرس گرم و سپس بخار دادن آ‌ن‌ها برای انجام یک ماساژ هربال آماده می‌شدند.

شیوه اجرای ماساژ کمپرس گیاهی

آموزش ماساژ کمپرس گیاهی
در ظاهر تمامی تکنیک‌های ابتدایی ماساژ هربال شبیه به ماساژ سوئدی است با این تفاوت که در ماساژ کمپرس گیاهی از بسته‌های گیاهی با خواص گوناگون استفاده می‌شود. بسته به سلیقه و شرایط جسمانی هر فرد، ماساژور می‌تواند از کیسه‌های کمپرس گیاهی به شکل سرد یا گرم استفاده کند. همچنین از سوی دیگر هربال ماساژ را می توان ترکیبی از ماساژ سنتی تایلندی با ماساژ گیاهی دانست که در این نوع ماساژ از بسته‌های متراکم شده‌ گیاهی شامل گیاهان مفید مناطق استوایی استفاده می‌شود.

روش دریافت ماساژ هربال به این شکل است که بسته‌های گیاهان معطر ابتدا مرطوب و سپس بخار داده شده سپس به آرامی روی نقاط خاصی از بدن گذاشته شده تا قدرت شفادهی گیاهان از طریق منافذ پوست به کل بدن منتقل شود. این ماساژ به شکل خوابیده، طاق باز یا به پهلو و نشسته انجام می‌شود. همچنین برای تمرکز در ماساژ هربال می‌توان از حرکات ماساژ با دست استفاده کرد.

در هربال ماساژ بدن فرد به شکلی آرام تحت بسته‌های کمپرس‌ داغ ماساژ داده شده و این خواص درمانی گیاهان از طریق منافذ پوستی جذب و موجب سم زدایی از کل بدن می‌شود. ترکیبات خاص گیاهی استفاده شده در این نوع ماساژ سبب تسکین سیستم عصبی ماساژ گیرنده شده و بدن او را به حالتی آرام فرو می‌برد.

کمپرس‌های ماساژ هربال شامل ۱۴ گونه گیاه سنتی و درمانی است که خواص ضدالتهابی دارد و التهابات مفاصل را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین این کمپرس‌های گیاهی جهت رفع درد و کبودی عضلانی، رفع تنش، التیام و پاکسازی پوست بهترین انتخاب هستند. علاوه بر این از خواص شگفت انگیز این کمپرس‌ها می‌توان به رشد سلول‌ها و کمک به بیماری‌های تنفسی مثل آسم، برونشیت یا سرماخوردگی اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که مدت زمان دریافت ماساژ کمپرس گیاهی حدود ۹۰ دقیقه می باشد.

چرا هربال ماساژ مفید است؟

تاثیرات معجزه آسای ماساژ کمپرس گیاهی را می توان در از بین بردن خستگی روحی و جسمی، تسکین و آرامش بخشی عمومی بدن و بهبود جریان خون مشاهده کرد. با دریافت ماساژ کمپرس گیاهی خستگی ذهن و بدن کاسته شده و بهبود سلامتی حاصل می‌شود. به طور کلی از ماساژ کمپرس گیاهی می توان برای تسکین آرتروز ، استرس مزمن و اضطراب، سرماخوردگی، سردرد، بی خوابی، میگرن، دردهای عضلانی و روماتیسم کمک گرفت.

 

پیشنهاد ویژه: رایج ترین سوالات در مورد ماساژ

 

خواص ماساژ کمپرس گیاهی

خواص ماساژ کمپرس گیاهی

  • تسکین درد مفاصل و عضلات
  • انرژی بخش و مایه آرامش
  • بالابردن سیستم گردش خون
  • تحریک سیستم عصبی و اندام‌های داخلی
  • کاهش اثرات کوفتگی و درد در بدن
  • کمک به بهبود دردهای میگرنی
  • دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد التهابی

برای چه افرادی ماساژ کمپرس گیاهی ممنوع است؟

هربال ماساژ با تمام مزایایی که دارد برای برخی افراد مناسب نمی باشد. برای آن دسته از افرادی که دارای فشار خون بالا، دیسک کمر، دیسک گردن، آرتروز یا پوکی استخوان هستند دریافت ماساژ کمپرس گیاهی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین برای افراد مسن، خانم‌های باردار و بیماران سرطانی نیز ماساژ کمپرس گیاهی ممنوع است.

ماساژ کمپرس گیاهی با چه گیاهانی انجام می‌شود؟

گیاه هربال چیست

از جمله گیاهانی که در ماساژ کمپرس گیاهی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • گیاه حنا: که بخارات گرم آن موجب بهبود عملکرد قلب و افزایش جریان خون در بدن شده و همچنین کمپرس داغ آن سبب کاهش گرفتگی و تنش‌های عضلانی می‌شود.
  • گیاه اکالیپتوس: بخارات این گیاه برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی، سرفه و آسم یا بهبود آن‌ها مناسب است. هم چنین با مرطوب وگرم گردن سپس فشردن آن، می‌توان از خواص میکروب‌زدایی و ضد‌عفونی کننده برای بهبود زخم‌ها و عفونت‌ها بهره برد.
  • گیاه زنجبیل: علاوه بر این که کمپرس فشرده‌ زنجبیل گردش خون را تقویت کرده و سفتی عضلات را کاهش می‌دهد می‌تواند در ترکیب با سایر گیاهان، قدرت تاثیرگذاری آن‌ها را افزایش دهد.
  • گیاه علف لیمو: تسکین دهنده درد و گرفتگی‌های عضلانی است که کمپرس بخارات گرم آن موجب افزایش انرژی و آرامش بدن می‌شود. البته هربال فشرده شده این گیاه خواص ضدعفونی کننده هم دارد.
  • گیاه زردچوبه: کمپرس هربال این اکسیر زرد رنگ موجب افزایش گردش خون شده و دارای خواص مرطوب کنندگی و ضد عفونی کنندگی پوست است.

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

 

 

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *