با خواص روغن بادام شیرین آشنا هستید؟ - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
3 سال قبل
1265 بازدید

بادام یک ماده غذایی غنی از چربی های مفید، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. روغن تهیه شده از این میوه درختی خوشمزه دارای فواید بی شماری است و از آن به عنوان یک ماده طبیعی در ساخت محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. با وجود خواص بی شمار روغن بادام شیرین بسیاری از افراد ممکن است از فواید آن بی اطلاع باشند. در این مقاله با خواص روغن بادام شیرین آشنا خواهید شد.

روغن بادام شیرین چیست؟

روغن بادام شیرین چیست
روغن بادام دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین E، پروتئین، اسیدهای چرب و پتاسیم می‌باشد و استفاده از آن از زمان های دور برای رفع مشکلات پوستی بسیار رواج داشته است. روغن بادام در دو نوع روغن بادام تلخ و شیرین موجود است که هر کدام آن‌ها کاربرد و خواص منحصر به فردی دارد.

معمولا از روغن بادام تلخ به عنوان پایه عطرها و طعم دهنده ها استفاده می‌شود و به دلیل سمی بودن به صورت خوارکی قابل استفاده نمی‌باشد.

در مقابل روغن بادام شیرین علاوه بر اینکه به صورت خوراکی قابل استفاده است برای سلامتی و زیبایی پوست و مو بسیار کاربردی می‌باشد و به همین خاطر است که امروزه در صنایع مختلف آرایشی از این روغن استفاده می‌شود.

فواید روغن بادام شیرین

خواص روغن بادام شیرین
خواص روغن بادام شیرین برای پوست

روغن بادام شیرین برای زیبایی و سلامت پوست فواید بی شماری دارد. این روغن یک مرطوب کننده قوی است و به راحتی جذب پوست می‌شود بنابراین برای مرطوب کردن و درمان خشکی پوست گزینه ای ایده آل و مناسب است. روغن بادام شیرین دارای خاصیت آنتی باکتریالی و ضد قارچی است و برای بهبود عفونت های قارچی و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه کاربردی می‌باشد.

خواص روغن بادام شیرین برای مو

ویتامین بیوتین B7 موجود در روغن بادام به سلامت و تقویت موها کمک به سزایی می‌کند و برای رطوبت رسانی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش بسیار مناسب می‌باشد.

روغن بادام شیرین برای ماساژ

روغن بادام شیرین یکی از روغن های محبوب در ماساژ به ویژه در آروماتراپی محسوب می‌شود. این روغن برای بهبود درد و گرفتگی های عضلانی بسیار مناسب است.

 

شاید این مقاله برایتان مفید باشد: با ماساژ سر نهایت آرامش را تجربه کنید

فواید روغن بادام شیرین برای ناخن

روغن بادام شیرین سرشار از مواد معدنی و روی می‌باشد و ویتامین های موجود در آن نقش به سزایی در تقویت و خوش فرمی ناخن‌ها ایفا می‌کند.

خواص روغن بادام شیرین برای قلب

بر طبق مطالعات انجام شده، روغن بادام حاوی ۷۰% چربی غیر اشباع است که این چربی های غیر اشباع باعث افزایش سطح کلسترول خوب خون HDL می‌شوند. میزان کافی این کلسترول از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

مضرات روغن بادام شیرین

مضرات روغن بادام شیرین

بر طبق مطالعات انجام شده، مصرف بیش از اندازه روغن بادام شیرین نفخ و یبوست را به همراه خواهد داشت. هم چنین این روغن با بعضی از داروها از جمله آنتی بیوتیک ها اختلال دارویی ایجاد می‌کند.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *