آیا ماساژ برای افراد دیابتی می تواند مفید باشد؟ - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
707 بازدید

برخی افراد مبتلا به دیابت امروزه بر این باورند که درمان‌های تکمیلی به همراه تغییر در سبک زندگی می‌تواند جایگزین برخی داروها و مراقبت‌های پزشکی شود. به‌طور حتم شاید یکی از این درمان‌های تکمیلی در عصر حاضر برای آن‌ها ماساژ درمانی باشد. افراد دیابتی همواره به دنبال راه‌حل‌هایی برای مراقبت بیشتر از خود هستند و ماساژ برای افراد دیابتی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. ماساژ درمانی قادر است به افرادی که مبتلا به دیابت هستند و تلاش می‌کنند تا کلیه‌ عوامل دخیل در حفظ یک سبک زندگی سالم را متعادل‌تر کنند، بهبودی روانی فوق‌العاده‌ای هدیه کند.

فواید ماساژ برای افراد دیابتی

فواید ماساژ برای افراد دیابتی
فواید ماساژ برای افراد دیابتی همانند فواید آن برای عموم مردم است اما برخی از مزایای آن برای افراد مبتلا به دیابت مفیدتر است. شاید اولین فایده‌ ماساژ دریافت آرامش است. استرس‌زا بودن زندگی دیابتی‌ ها به دلیل نوسانات سطح قند خون و فشار زیادی است که بر سیستم بدن آن‌ها وارد می‌شود. به همین دلیل یک ماساژ متناسب و لذت ‌بخش می‌تواند با آرام کردن سیستم عصبی یک حس خوب را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

ماساژ در خونرسانی بسیار تاثیرگذار بوده و این گردش خون بهبود یافته موجب جذب بیشتر انسولین توسط سلول‌های آن‌ها می‌شود. ماساژ درمانی به شکل مستقیم بر ماهیچه‌ها تاثیر گذاشته و به تسهیل تحرک بیشتر در بدن افراد کمک می کند. همین امر برای دیابتی‌ ها بسیار لازم است زیرا قند خون بالا در این افراد موجب ضخیم شدن بافت های همبند شده که بر تحرک و کشش ماهیچه‌ای آن‌ها تأثیر می‌گذارد. اما تکنیک ‌های ماساژ درمانی به شکلی قابل توجه قادر به مقابله با این اثرات است.

 

هم چنین بخوانید: نکات مهم پیش از ماساژ که لازم است رعایت کنید

 

ماساژ برای افراد دیابتی چگونه انجام می‌شود؟

ماساژ برای افراد دیابتی

در مراکز اسپا و ماساژ درمانی برای بیماران دیابتی به شکل معمول تغییرات به وجود آمده در سطح قند خون را در طی یک جلسه ماساژ درمانی ثبت می‌کنند. زیرا ماساژ درمانگران متخصص همگی آموزش ‌های اولیه در زمینه ماساژ درمانی را هم به شکل عمومی هم به شکل تخصصی دریافت کرده‌اند.

فرد دیابتی بعد از مراجعه به مراکز ماساژ درمانی حرکات ماساژ را به همراه یک لوسیون یا روغن ماساژ دریافت می‌کنند. جلسات ماساژ درمانی دیابتی‌ها مانند عموم در حدود یک ساعت به طول می انجامد. فرد دیابتی پیش از شروع جلسه ماساژ درمانی موظف است سطح گلوکز خون خود را بررسی کرده و زمان آخرین وعده غذایی یا میان وعده‌ای که خورده است را به درمانگر یا ماسور اعلام کند.

همچنین باید آخرین میزان و زمان تزریق انسولین خود را نیز به درستی اطلاع دهد زیرا پس از پایان جلسه‌ ماساژ درمانی تراپیست مجددا سطح گلوکز خون بیمار دیابتی را چک می‌کند. هر فرد دیابتی مراجعه کننده به مراکز ماساژ درمانی باید درمانگر خود را در مورد دیابتش مطلع کند به این دلیل که مهم است علائم و نشانه‌هایی که هنگام کاهش قند خون ممکن است تجربه کند را شرح بدهد.

ماساژ برای افراد مبتلا به دیابت زمانی عالی و تاثیرگذار واقع می‌گردد که مراجعه کننده نیازها و نگرانی‌های خود را با درمانگر در میان بگذارد. به این دلیل که بسیاری از عوارض دیابت ممکن است برخی از تکنیک‌های ماساژ را کم و بیش تحت تاثیر قرار دهد. مثلا اگر مراجعه کننده دیابتی مبتلا به نوروپاتی محیطی باشد که به همین دلیل نسبت به لمس بسیار حساس است، ممکن است طب فشاری راحت‌تر باشد. اما در نهایت درمانگر یا تراپیست با توجه به وضعیت جسمانی و سلامت روان بیمار دیابتی انتخاب می‌کند که چه نوع ماساژی متناسب با نیازهای او است.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *