نکات مهم پیش از ماساژ که لازم است رعایت کنید - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
1179 بازدید

ماساژ در تعریف کلی به یک درمان دستی گفته می‌شود که در آن یک درمانگر آموزش دیده از طریق دستان خود بر روی بدن شما و با استفاده از تکنیک‌های مختلفی بر روی پوست، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و سایر بافت‌های همبند بدن این فرآیند را انجام می‌دهد. فشاری که ماساژ درمانگر برای شما استفاده می‌کند بسته به نوع ماساژی است که انتخاب کرده‌اید که از میزان سبک تا قوی متغیر است.

گاهی در برخی از انواع ماساژها از روغن‌ و لوسیون نیز استفاده می‌شود. ماساژ درمانی انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ ها بر روی قسمت ‌های خاصی از بدن تمرکز دارند، برخی برای تقویت آرامش طراحی شده و برخی برای مسائل خاص ورزشی کاربرد دارند. در حقیقت وظیفه‌ اصلی مراکز ماساژ این است که به شما کمک کند تا مدلی از ماساژ را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

به این معنی که مشاوران ماساژ درمانی بر اساس ترجیح و توانایی تحمل بدن شما برای دریافت فشار یک ماساژ سبک تا متوسط یا فشار یک ماساژ محکم بافت عمیق مدل‌های متنوع ماساژ درمانی را به شما ارائه کنند.

آشنایی با شرایط مراکز ماساژ

نکات مهم در مورد ماساژ
در مراکز اسپا و ماساژ که فرآیند ماساژ درمانی صورت می‌پذیرد مراجعه کنندگان با مزایایی از جمله کاهش استرس، کاهش درد ناشی از تنش و اسپاسم عضلانی، افزایش آرامش و بهبود گردش خون یا افزایش دامنه‌ حرکتی رو به رو هستند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که ماساژ درمانی نمی تواند جایگزینی برای دارو، تشخیص یا درمان‌های پزشکی باشد به همین دلیل مراکز اسپا و ماساژ به عنوان کمک درمان برای بیماران کاربرد دارند.

یکی از نکات مهم پیش از ماساژ که به عهده‌ مشتریان است شامل رعایت بهداشت فردی و حضور به موقع در جلسات و رعایت ادب و اخلاق می باشد. همچنین مراجعه کنندگان نباید تا ۱۲ ساعت پیش از شروع جلسه‌ ماساژ از داروهای ضد التهابی استفاده کرده باشند به این معنی که مشتریان باید ماساژ درمانگر را در مورد هرگونه تغییر در وضعیت سلامتی خود آگاه کنند.

آن ‌چه از رعایت قوانین و اخلاق که به عهده‌ خود مراکز ماساژ است شامل این است که برای اکثر مراکز ماساژ درمانی محدودیت سنی ۱۶ سال وجود دارد و ماساژ درمانگران موظف هستند تا مؤثرترین طرح ماساژ درمانی را برای کمک به دستیابی به اهداف مشتری تعیین کنند. فرآیند ماساژ درمانی به شکل عمومی با لمس بدن سر و کار دارد که برای این امر گاهی نیاز به استفاده از انواع روغن ‌ها، لوسیون‌ یا کرم ‌هایی است که مرکز ماساژ موظف به تهیه و استفاده از آن‌ ها برای مشتریان خود می باشد.

 

پیشنهاد ویژه: تاثیرات ماساژ شیاتسو بر سلامتی بدن

 

نکات مهم پیش از ماساژ

نکات مهم پیش از ماساژ
• برای داشتن بیشترین سطح آرامش و سکوت از مشتریان خواسته می‌شود تا تلفن‌های همراه خود را خاموش کرده یا در حالت بی صدا قرار دهند.
• اگر فرد مراجعه کننده در زمان جلسه‌ ماساژ دچار بریدگی‌های باز سطحی، ساییدگی پوست، عفونت‌ و یا علائمی از بیماری‌ باشد به این معنی که مشتری سلامت و ایمنی خود و دیگران را تهدید کند از دریافت خدمات ماساژ منع می‌شود.
• برای حفظ بهداشت و سلامت مراجعه کننده و ماساژ درمانگر در چنین مواردی از مشتری درخواست می‌شود تا توسط متخصص پزشکی که در مرکز حضور دارد معاینه شود. پس از آن اگر مشتری شرایط سلامت و ایمنی را داشته باشد مطابق با تمام الزامات بهداشت عمومی مرکز اسپا می‌تواند خدمات ماساژ درمانی را دریافت کند.
• ورود غذا یا هر نوع نوشیدنی به اتاق ‌های ماساژ مجاز نیست و مشتری تنها می‌تواند از غذا یا نوشیدنی ‌های داخل خود مجموعه آن هم تنها در قسمت‌های لابی و سالن استراحت استفاده کند.
• مراجعه کنندگان باید حداقل ۱۵ دقیقه پیش از شروع جلسه‌ ماساژ درمانی در محل حضور داشته باشند تا بتوانند سر موقع از خدمات خود بهره ببرند.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *