ماساژ رفلکسولوژی چیست و چطور انجام می شود؟ - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
907 بازدید

ماساژ رفلکسولوژی از زمان‌های گذشته به عنوان یک شیوه‌ طبیعی و غیر تهاجمی در درمان‌ های شفابخش مورد استفاده قرار می‌گرفته است. پیش از آشنایی کامل با روش درمانی ماساژ رفلکسولوژی بهتر است با خود مفهوم رفلکسولوژی رو به‌ رو شوید. فرض کنید تمام بدن شما شبیه به یک نقشه‌ مسیر یا همان نقشه‌ راه است که در آن همه‌ مسیرها به هم متصل است.

در این نقشه، دست‌ها و پاهای شما همان مسیرهایی هستند که پر از نقاط فشارند و هر کدام به قسمت خاصی از بدن متصل‌اند. فرآیند رفلکسولوژی در حقیقت بر روی این اتصالات حیاتی در بدن متمرکز است تا به بدن شما انرژی بخشیده و در عین حال بتواند آرامش بدنی و سیستم عصبی شما را تقویت کند.

ردیابی منشا و تاریخچه‌ رفلکسولوژی با آن‌ که یک روش باستانی ست کمی دشوار است اما شاید بتوان گفت احتمالا برای اولین بار این شیوه به شکل یک تصویر بر روی مقبره مصری آنخ امور همراه با سایر روش‌های پزشکی ثبت شده است. به طور حتم بعدها مارکوپولو توانست در دهه‌ی ۱۳۰۰ یک کتاب از ماساژ چینی را به ایتالیایی ترجمه کند و ماساژ Reflexology را به این شکل به اروپائیان معرفی کند.

آموزش ماساژ رفلکسولوژی پا

آموزش ماساژ رفلکسولوژی
در شروع هر جلسه‌ ماساژ درمانی ابتدا ماسور یا فرد ماساژ دهنده نحوه‌ عملکرد ماساژ رفلکسولوژی و آنچه که در هر جلسه اتفاق خواهد افتاد را به شما توضیح خواهد داد. البته رفلکسولوژیست به شما اعلام می‌کند که این ماساژ بیماری‌های خاص را درمان نمی‌کند و نمی‌تواند جایگزینی برای انواع درمان‌های پزشکی باشد.

ماساژور رفلکسولوژیست در ابتدای امر، بسته به مشکلات خاص شما تنها بر روی پاها، دست‌ها یا گوش‌های شما کار می‌کند. به این دلیل که نیازهای درمانی هر فردی متفاوت است، اگر رفلکسولوژیست تصمیم بگیرد که باید بر روی پاهای شما کار کند، شما کفش و جوراب خود را در آورده و بر روی تخت ماساژ دراز می‌کشید.

متخصص ماساژ رفلکسولوژیست در این مرحله بر روی کل الگوی درمانی شما تمرکز دارد که از انگشتان پای شما شروع شده و تا پاشنه‌ پا ادامه دارد. ماساژ Reflexology این اجازه را می‌دهد تا مسیرهای عصبی و احتقان آزاد شده و آرامش را برای کل بدن در پی دارد. باید درک کنید که یک درمانگر رفلکسولوژیست سیستم عصبی بدن شما را تحریک می‌کند تا تعادل و رهاسازی را همزمان انجام دهد.

پس اگر او در طی جلسه‌ ماساژ درمانی متوجه درد، احتقان یا سفتی در پاهای شما شود، اعمال فشار می‌کند تا بدن شما را به حالت تعادل برگرداند. هر جلسه‌ درمانی ماساژ در حدود ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد که این زمان هم شامل مراحل ماساژ و ارزیابی با هم است. درمان ها با توجه به نیازهای خاص هر مشتری سفارشی می شوند. به شکل سنتی، هر ماساژ درمانی در این روش بر روی یک ناحیه‌ خاص از بدن مانند دست‌ها، پاها یا گوش تمرکز می‌کند.

اگر بیماری به دلیل شرایط خاص نیاز به جلسات مکرر داشت توصیه‌ کلی این است که جلسات درمانی ماساژ را با یک جلسه در هفته شروع کنید و به مدت ۶ تا ۸ هفته‌ متمادی آن را ادامه دهید و پس از آن می‌توانید هر چهار هفته یک ‌بار جلسات درمانی را تنظیم کنید.

خواص ماساژ رفلکسولوژی

در روش ماساژ رفلکسولوژی اعمال فشار تنها بر روی مناطق خاص از جمله پاها، دست‌ها یا گوش‌ها اتفاق می‌افتد اما در مقابل در انواع روش‌های دیگر ماساژ درمانی اعمال فشار و مالش بافت‌ ها در سرتاسر بدن صورت می‌گیرد. این ماساژ موجب ایجاد آرامش و تنش‌زدایی از بدن شده و به آن کمک می‌کند تا به طور طبیعی خود را بازسازی و سلامت کند.

 

هم چنین بخوانید: ماساژ در دوران بارداری خطر دارد؟

 

ماساژ رفلکسولوژی برای چه افرادی مناسب است؟

ماساژ رفلکسولوژی پا

در پاسخ به این سوال متخصصان حوزه‌ ماساژ درمانی می‌گویند از آن ‌جا که ماساژ رفلکسولوژی یک شیوه‌ درمان طبیعی و شفابخش است به شکل معمول برای اکثر افراد مناسب می باشد. پس شما هم می‌توانید از این روش با خیالی آسوده استفاده کنید با این حال، بهتر است قبل از رزرو جلسات ماساژ درمانی، گزارشی از شرایط سلامتی یا بارداری خود به مراکز درمانی ارائه بدهید تا آن‌ ها شما را راهنمایی کنند که آیا این ماساژ گزینه‌ مناسبی برای شما است یا خیر.

احساسی که در هر جلسه ماساژ رفلکسولوژی تجربه می‌ کنید

بر طبق گفته ‌ها و تجارب افراد استفاده کننده از جلسات درمانی ماساژ، از داشتن احساس آرامش کلی گرفته تا احساس سوزن سوزن شدن در بدن و همچنین احساس گرما، احساس باز شدن انرژی و مطالبی شبیه به این موارد دریافت شده است. در هر ناحیه یا اندام خاصی از بدن هر فرد اغلب یک درک فیزیکی از مفهوم انرژی وجود دارد که در آن اندام جریان دارد و همچنین یک حس ارتباط بین هر سیستم بدنی وجود دارد که این دو موجب بروز واکنش ‌های احساسی متغیر در طی جلسات درمانی در افراد می‌شوند. از جمله‌ این واکنش ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس سرما یا سرد شدن اندام‌ها
  • داشتن تعریق در کف دست‌ها یا پاها
  • احساس سبکی در سر
  • واکنش ‌های نظیر سرفه، خندیدن، گریه کردن یا میل شدید به خواب
  • شل شدگی عضلات و اندام‌های بدن

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

 

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *