آشنایی با انواع ماساژور دستی و کاربرد آن ها - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
723 بازدید

آیا تا امروز یکی از ابزارهای ماساژور دستی را امتحان کرده اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت باشد به طور حتم می دانید که این ابزار نسبتا ارزان بوده و استفاده‌ مداوم از آن‌ها می‌تواند به پیشگیری یا درمان انواع درد و گرفتگی عضلانی کمک کند. یکی از نکات مثبت استفاده از ماساژور دستی این است که قادر هستند اثرات حرکات ماساژ ورزشی را تا چند برابر افزایش دهند و همچنین ترکیب چندین ابزار ماساژور دستی می‌تواند به حداکثر رساندن اثرات درمانی در هر فردی کمک کننده باشد.

آشنایی با انواع ماساژور دستی

دستگاه‌ ها یا ابزارهای مختلف ماساژور دستی در فروشگاه ‌ها با برندهای متنوع وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید خودتان در هر محیطی اقدامات اولیه‌ ماساژ را انجام دهید. پیش از انتخاب و خرید هر وسیله‌ای شما می‌توانید با بررسی اثر بخشی ماساژور های دستی که چه ویژ‌گی‌هایی را به شما ارائه کرده و چگونه قادر هستند تا مزایای مورد نظر شما را به قسمت مورد نظر در بدن شما برسانند ارزیابی کنید.

انواع متنوعی از این ابزارهای ماساژ چه به شکل ساده و چه به شکل پیچیده و برقی مانند تفنگ‌ ماساژ در بازار وجود دارند. ماساژور دستی مانند تفنگ ماساژ برای افزایش جریان خون و تحریک گره‌ های عضلانی و کمک به ریکاوری بدن موثر تر هستند و ماساژورهای دستی ساده‌ تر مانند ماساژورهای غلتکی به شما اجازه می‌دهد تا با کمک آن فشار بیشتری را به یک ناحیه در بدن وارد کنید.

 

همچنین بخوانید: همه آنچه لازم است درباره انواع ماساژور برقی بدانید

 

ماساژور دستی رولی

 

انواع ماساژور دستی

یکی از این ابزارهای ماساژور دستی رولر است که به شکل پلاستیک میله ‌ای و یا رول توپی موجود است. ماسورها گاهی از این ماساژور دستی جهت فشرده‌ سازی و رها کردن نقاط ماشه در بدن فرد استفاده می‌کنند.

توپ ماساژ

 

توپ ماساژ
یکی از محصولاتی که هر فرد می‌تواند به کمک آن حرکات ماساژ درمانی و خود مراقبتی را انجام دهد توپ ماساژ است. هر فرد می‌تواند جهت حرکات ماساژ یا رفلکسولوژی، توپ ماساژور را میان پاهای خود قرار داده و بچرخاند حتی برخی از این توپ ‌های ماساژور بر روی سطح خود دارای گره‌ ها یا برآمدگی‌هایی هستند که وقتی بر روی پا یا دست ‌ها کشیده می‌شوند حس خوبی القا می‌کنند و باعث می شوند ماساژ با عمق بیشتری اعمال شود.

فوم رولر

 

ماساژور دستی بدن
ابزار ماساژور دستی بعدی غلتک ‌های فومی یا فوم رولر ها هستند که از محصولات محبوب در بین متخصصان فیزیوتراپی و توان بخشی به شمار می آید. این ماساژور که یک نوع لوازم ورزشی هم محسوب می شود در اکثر قسمت‌ های بدن قابل استفاده می‌باشد. این غلتک‌ ها به دلیل شکل ظاهری خود برای نواحی مثل کمر، باسن، دست و پاها مناسب هستند که علاوه بر ماساژ ماهیچه‌ ها با فشرده کردن نقاط ماشه‌ای به تسکین درد نیز کمک می کند. فوم رولرها از جنس فوم متراکم ساخته شده و در اندازه های مختلف طراحی و به بازار عرضه شده ‌اند. البته برخی از این غلتک‌ های فومی به وسیله‌ برق یا باتری جهت ایجاد لرزش کار می‌کنند و به خوبی می‌توانند هر آنچه مصرف کننده به آن نیاز دارد را تامین کنند.

برای خرید ماساژور دستی می‌توانید از طریق فروشگاه ‌های آنلاین یا فروشگاه‌ های لوازم ماساژ و ورزشی اقدام کنید. انتخاب اینکه قصد دارید یک ماساژور ساده یا برقی خریداری کنید به احساس و نیاز شما بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید به ابزار پیچیده ‌تری برای ماساژ نیاز دارید و ممکن است برای شما موثر تر باشد حتما آن را خریداری کنید.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *