آشنایی با ماساژ و فواید بی نظیر آن - فروشگاه صندلی ماساژور

نوشته شده توسط: آی ریلکس
4 سال قبل
1434 بازدید

امروزه ماساژ به یک شیوه درمانی مفید و مکمل در کنار سایر روش‌های درمانی تبدیل شده است و در سراسر جهان طرفداران بی شماری دارد. البته ماساژ یک روش درمانی جدید نیست؛ اقوام و ملت‌های مختلفی در گذشته از این روش برای درمان مشکلات جسمی و بیماری‌های خود استفاده می‌کردند. ماساژ درمانی طیف گسترده ای از مزایا و فواید را به همراه دارد که برخی از آن‌ها بسیار شگفت انگیز هستند. در این مقاله مزایای شگفت انگیز و بی نظیر ماساژ درمانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید با فواید ماساژ آشنا شوید، آی ریلکس را همراهی کنید.

ماساژ چیست؟

ماساژ چیست

ماساژ با هدف افزایش آرامش و بهبود سلامتی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد ؛ در این روش فردی که ماساژ را انجام می‌دهد که به او تراپیست یا ماسور گفته می‌شود، با استفاده از دست، انگشتان و آرنج خود و با وارد آوردن ضربه و فشارهای عمیق، بدن و تمام ماهیچه‌ها را ماساژ می‌دهد.

فواید ماساژ

فواید ماساژ

وقت آن است که با فواید ماساژ آشنا شویم.

افزایش آرامش

ماساژ استرس و نگرانی را کاهش داده و به فرد انرژی و آرامش می‌بخشد. وقتی بدن تحت فشار و استرس است مقدار زیادی هورمون کورتیزول( هورمون اضطراب) تولید می‌کند که افزایش این هورمون عوارض بی شماری از جمله بی خوابی و اختلالات گوارشی را به همراه خواهد داشت. ماساژ نه تنها تولید هورمون کورتیزول را کاهش می‌دهد بلکه با افزایش هورمون سروتونین در بدن، شادی و نشاط را به فرد منتقل می‌کند.

بهبود فشارخون

بر طبق تحقیقات انجام شده، ماساژ بر بهبود گردش خون و عملکرد سیستم قلبی- عروقی تاثیر به سزایی دارد. ماساژ منظم بدن فشار وارده بر رگ‌های خونی را کاهش داده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. با تنظیم جریان گردش خون، ضربان قلب نیز بهبود یافته و همه این عوامل منجر به تقویت عملکرد قلب می‌شود. ماساژ احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و هم چنین سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد.

این مقاله را از دست ندهید: تحرک و پویایی در زندگی با ماساژ

کاهش درد و گرفتگی عضلات

کاهش گرفتگی و دردهای عضلانی اصلی ترین فایده ماساژ است. افزایش جریان خون مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به عضلات و بافت‌های آسیب دیده منتقل می‌کند که در نتیجه آن سفتی و تورم در نواحی آسیب دیده کمتر شده و درد و گرفتگی کاهش می‌یابد. ماساژ در تقویت عضلات، انعطاف پذیری ماهیچه‌ها و بهبود دردهای جسمانی بسیار تاثیرگذار است.

تقویت سیستم ایمنی

مطالعات انجام شده اثبات کرده است که ماساژ با افزایش گردش خون و از طرف دیگر با تخلیه سموم و مواد دفعی از بدن منجر به افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

با ماساژ تایلندی آشنا شوید

بهبود عملکرد سیستم گوارشی

ماساژ با تقویت ماهیچه‌های شکمی از یبوست و اختلالات گوارشی جلوگیری کرده و عملکرد سیستم گوارشی و روده‌ها را افزایش می‌دهد.

 

ممنون که با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده بهترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. اگر می‌خواهید یک ماساژور حرفه ای در منزل داشته باشید و در هر زمان از فواید بی نظیر ماساژ بهره مند شوید، می‌توانید از انواع دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور با آی ریلکس در ارتباط باشید.

 

 

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *