آشنایی با ماهیت ماساژور سر و چگونگی کارکرد آن - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
3 سال قبل
847 بازدید

یک ماساژور سر همانطور که از نامش پیداست وسیله‌ای ست برای ماساژ پوست سر که در اشکال و اندازه ‌های گوناگون طراحی و به دو شکل برقی و دستی به بازار ارائه شده است و اکثر آن‌ ها سبک و قابل حمل بوده و به شکل دستی کار می‌کنند.

ماساژ پوست سر علاوه ‌بر لایه برداری از سطح پوسته ‌ی سر، تولید شوره سر را کم کرده و به گردش خون در فولیکول‌ های مو کمک شایانی می‌کند. استفاده از ماساژور سر همچنین می‌تواند به کاهش تنش و اضطراب در افراد کمک کرده و موجب جذب بهتر و عملکرد بهینه سرم ‌ها و محلول ‌های تقویتی موی سر آن‌ ها شود.

شما به راحتی می ‌توانید از انواع دستی ماساژورهای سر در حمام بر روی سر با موهای خیس هم استفاده نموده و از مدل‌های برقی تنها در حالت خشک بودن پوست سر قادر به استفاده از آن‌ ها هستید.

آیا مجاز به استفاده از هرگونه ماساژوری بر روی سر خود هستید؟

 

ماساژور سر

با پشت سر گذاشتن یک روز طولانی هنگامی که به خانه مراجعه می‌کنید، استفاده از یک ماساژور به شکل دستی برای از بین بردن فشارها و خستگی ناشی از کار در ناحیه شانه ‌ها، پشت و کمر، پاها، دست‌ ها و حتی سر می‌تواند بسیار موثر باشد. شما در این زمان مجاز به استفاده از انواع ماساژورهای دستی و برقی خانگی برای غلبه بر دردهای عضلانی خود هستید اما باید به خوبی مطمئن باشید که منعی از لحاظ پزشکی برای استفاده از ماساژور سر یا دیگر ماساژورهای برقی ندارید. استفاده از یک ماساژور دستی با حرکت ‌های ملایم و دورانی بر روی پوست سر می‌تواند سردرد‌های شدید شما را کاهش دهد و با افزایش گردش خون به شما احساس آرامش و سکون هدیه کند.

آیا استفاده مداوم از ماساژور سر می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد؟

قطعا اگر بخواهید به شکلی مداوم از ماساژورهای برقی سر استفاده کنید برای سلامتی مغز شما مضر خواهد بود به این دلیل که بسیاری از محققان بر این باورند که استفاده مکرر از ماساژور برقی بر روی سر می تواند مشکلاتی برای ناحیه سر و گردن و به خصوص گوش داخلی ایجاد کند.

از طرف دیگر برخی از کارشناسان حوزه سلامت معتقدند که جریان برقی که در سیم کشی یک دستگاه ماساژور برقی سر وجود دارد و یا باطری آن می‌تواند در حین استفاده مکرر و با اتصال ناگهانی جریان برق شما را دچار شوک مغزی کند و احتمال سکته مغزی را با احساس ارتعاشات در نزدیکی شریان‌های اطراف سر، گلو و گردن شما چندین برابر کند.

با توجه به موارد گفته شده و خطرات احتمالی ناشی از استفاده مداوم از ماساژورهای برقی، توصیه کارشناسان علمی به شما این است که به ندرت از ماساژورهای برقی استفاده کرده و به شکل هفتگی بیشتر از یک ماساژور دستی با حرکت ‌های دورانی استفاده کنید.

 

پیشنهاد ویژه: با ماساژ سر نهایت آرامش را تجربه کنید

 

آشنایی با مزایای ماساژور سر

مزایای ماساژور سر
ماساژ سر به تنهایی می‌تواند تاثیرات شگرف و قابل ملاحظه‌ای بر سلامت عمومی بدن بگذارد. از جمله این تاثیرات مثبت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش استرس و بازگشت آرامش به روح و جسم
  • افزایش گردش خون به فولیکول‌های رشد موی سر
  • افزایش خون‌رسانی و جریان بهتر اکسیژن در مغز جهت بالا بردن روحیه فردی
  • کاهش سردرد
  • افزایش رشد موی سر به دلیل تحریک غدد رشد مو

تحقیقات ثابت کرده با گذشت زمان و به شکل منظم استفاده از یک ماساژور سر جریان خون در سر افزایش یافته، جریان اکسیژن رسانی به فولیکول‌ های مو بیشتر شده و با تحریک پوست سر، رشد مو به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد. البته توجه کنید اگر چه ماساژ سر امری مفید تلقی می‌شود اما اگر از ابزارهای اشتباه برای این‌کار استفاده کنید باید منتظر عواقب و عوارض جانبی منفی آن باشید.

آیا امکان استفاده از ماساژور سر در دیگر قسمت‌های بدن وجود دارد ؟

ماساژورهای دستی برای پشت و کمر یا شانه‌ ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا فرآیند خاراندن و ورز دادن عضلات را ایجاد کنند مخصوصا برای آن نواحی که انجام این امر به وسیله دست بسیار سخت است. حال اگر این ابزارها در اختیارتان نباشد می‌توانید از ماساژور سر برای این‌کار استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که ماساژور سر برای چه کاری طراحی و ساخته شده است پس ممکن است استفاده از آن برای رهایی کامل ماهیچه ‌های سایر قسمت‌ های بدن از تنش و درد غیر ممکن باشد. ماساژور سر به شکل خاص برای جمجمه و پوست سر انسان‌ها طراحی شده که با ایجاد ارتعاشات کم و بسیار ناچیز بتواند کمکی در جهت مقابله با آسیب و کاهش استرس در آن ناحیه خاص کند.

بنابراین استفاده از ماساژور سر ممکن است برای سایر قسمت ‌های بدن مفید نباشد اما شاید به دلیل ساختار آن بتواند یک تسکین لحظه‌ای در دیگر قسمت‌های بدن شما ایجاد کند.

 

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *