آیا کمربند لاغری موثر است؟ - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
563 بازدید

در جهان کنونی چاقی و اضافه وزن تبدیل به یک مشکل جهانی شده است که علاوه ‌بر پیامدهای منفی که برای سلامتی دارد با تغییر ظاهر افراد موجب کاهش عزت نفس در آن‌ها می‌شود. راه‌های متعددی برای کاهش وزن پیش روی افراد وجود دارد که شاید مهم ‌ترین آن‌ها داشتن رژیم غذایی متعادل و داشتن حرکات ورزشی منظم باشد اما کمربند لاغری نیز جز یکی از روش‌ها محسوب می‌شود.

حتما در باشگاه‌ های ورزشی در زمان تمرین متوجه شده‌اید که برخی افراد دور شکم خود کمربند لاغری می‌بندند اما آیا واقعا این روش در لاغری کارساز است؟ تبلیغات جهانی در مورد کمربند لاغری شاید بتواند شما را متقاعد به خرید یکی از آن ها کند زیرا در این تبلیغات تلویزیونی با دیدن تصاویر افرادی که تنها با استفاده از این کمربندها به وزن ایده ‌آل خود رسیده‌اند به طور حتم وسوسه خواهید شد. جدای از اهداف تجاری تولید این محصول، شما برای تصمیم‌گیری درست جهت خرید باید بدانید که این کمربندهای لاغری چگونه کار می‌کنند.

کمربند لاغری چیست؟

 

ساز و کار کمربند لاغری
سازندگان کمربند لاغری مدل‌هایی را برای مقاصد ماساژ درمانی طراحی کرده‌اند که این نوع از کمربند لاغری ویبره‌دار لرزشی در هنگام اتصال به باتری به کار افتاده و سیگنال‌ های الکترونیکی آزاد می‌کند که منجر به ارتعاش در نواحی شکمی می‌شود.

این دستگاه‌ های مدرن لاغری با شبیه‌ سازی حرکات ماساژ موجب شل شدن عضلات شما شده و با این لرزش و ارتعاش شبیه به تکنیک ‌های ماساژ درمانی عمل می‌کنند. کمربندهای لاغری الکتریکی از طریق تحریک اعصاب و ماهیچه ‌های معده به کاهش وزن در فرد استفاده کننده کمک می‌کند. این کمربند لاغری با حرکات شبیه‌ سازی شده‌ ماساژ که دارای ویژگی‌های لرزشی است اعصاب گوارشی و ماهیچه های معده را تحریک کرده و موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود.

برخی مدل‌های مدرن دیگر از جنس نئوپرن تهیه شده اند و اثر حرارتی شبیه ‌سازی شده به سونا دارد و حتی برخی مدل‌های این کمربندها تلفیقی از ارتعاش و گرما را هم ‌زمان دارند که البته باید گفت موثرترین نوع این کمربندهای لاغری مدل ترکیبی است که در آن اثر ارتعاشی با اثر گرمایشی ترکیب شده و بهترین نتیجه ممکن را به فرد استفاده کننده از آن می‌دهد.

 

هم چنین بخوانید: با کاسه تبتی و خواص درمانی آن آشنا شوید

 

استفاده از کمربند لاغری به چه افرادی توصیه ‌می‌شود؟

کارشناسان حوزه‌ ماساژ و رژیم درمانی بر این باورند که کمربند لاغری در از بین بردن چربی اضافی ناحیه‌ شکم موثر است اما به شرط آنکه فرد استفاده کننده رژیم غذایی متعادلی داشته باشد و حرکات ورزشی نیز انجام دهد. اگر قصد دارید که از کمربند لاغری در طول روز استفاده کنید، توصیه می شود از مدل‌های نئوپرن خریداری کنید به این دلیل که در حین انجام فعالیت های روزانه گرما بهتر از ارتعاش است و خللی در فعالیت‌ های شما ایجاد نخواهد کرد.

متخصصان پزشکی و سلامت استفاده از کمربند لاغری را بیش از هشت ساعت در روز توصیه نمی کنند. هم چنین به هیچ عنوان پوشیدن این کمربندها در زمان خواب توصیه نمی‌شود زیرا کمربند به شکل محکم در ناحیه‌ شکم بسته شده و با کاهش ظرفیت ریه موجب کم شدن دریافت اکسیژن بدن شما خواهد شد. از سویی دیگر کمربند لاغری تاثیر بالقوه‌ای بر رفلاکس معده دارد که مانع از هضم مناسب غذا در بدن شما می‌شود.

پیش از استفاده از کمربند لاغری با پزشک خود مشورت داشته باشید

 

فواید کمربند لاغری

 

خواص کمربند لاغری

 

رهایی از دردهای ستون فقرات

اکثر متخصصان حوزه‌ بهداشت به بیمارانی که در اثر ضربه به ستون فقرات و کمر خود دچار رنج هستند توصیه می کنند که از کمربندهای لاغری به عنوان اصلاح کننده‌ کمر استفاده کنند.

کاهش حجم چربی در نواحی شکم

اگر چه همگی این تجربه را داشته‌اید که خلاص شدن از شر چربی‌های قسمت میانی بدن کار بسیار دشواری است اما کمربندهای لاغری به شکل غیر مستقیم در هنگام انجام تمرینات ورزشی به کاهش توده‌ چربی در شکم کمک می‌کنند.

بهبود اصلاح وضعیت بدنی و افزایش عزت نفس

بستن کمربند لاغری کمک شایانی به اصلاح وضعیت بدن افراد چاق می‌کند زیرا با سفت کردن ناحیه‌ شکم شما را مجبور می‌کند تا صاف بایستید و به این ترتیب با این استایل اعتماد به نفستان افزایش یابد.

در نهایت بستن و استفاده‌ مستمر از کمربند لاغری فواید زیادی از جمله کاهش چربی و سفت شدن شکم دارد. علاوه بر این باید بدانید که استفاده از کمربند لاغری به تنهایی تنها یک نتیجه‌ موقتی دارد اما در کنار تمرینات ورزشی و رعایت رژیم غذایی به بهترین نتیجه برای بدن خود خواهید رسید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *