آیا کمربند لاغری موثر است؟ صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
732 بازدید

هر کمربند لاغری از یک رویه نئوپرن تشکیل شده است که به فرد استفاده کننده از آن کمک می‌کند تا با فشرده‌سازی سلول‌های چربی در ناحیه شکمی، دور کمر را باریک ‌تر و حجم چربی این منطقه را کاهش می‌دهد. اگر چه استفاده از کمربند لاغری در حین ورزش ممکن است شکم شما را فشرده کند اما در نهایت سلول‌های چربی شما با درآوردن کمربند و پس از رفع فشار به حالت عادی باز می‌گردد. در حقیقت شاید این کمربندها به شکلی که در تبلیغ ‌ها نشان داده می‌شوند نباشند به این معنی که ممکن است بلافاصله پس از باز کردن آن دور کمر شما کوچک‌تر به نظر آید اما سلول‌های چربی به سرعت به حالت عادی خود باز می‌گردند.

کمربند لاغری چیست؟

کمربند لاغری چیست
کارکرد این کمربندها به شکل سطحی است که اثری موقت دارند. در هنگامی‌که یک چیز ضخیم روی کمر خود می‌کشید به طور طبیعی بیشتر در ناحیه شکم خود عرق می‌کنید و همین امر است که باعث کاهش وزن آب در بدن شده و می‌تواند شما را موقتا لاغرتر نمایان کند.

بنابراین اگر به این خیال هستید که تنها با بستن این کمربندها و بدون رعایت رژیم غذایی چربی از دست می‌دهید باید گفت که در اشتباه هستید زیرا فقط آن ‌چه از دست می‌دهید آب است و به محض آبرسانی مجدد به بدن ابعاد شکم به حالت قبل برمی‌گردد.

در سرتاسر دنیا افراد احساس می‌کنند که استفاده از هر نوع کمربند لاغری می‌تواند باعث آب شدن چربی‌های ناحیه‌ شکمی شود اما واقعیت این است که استفاده از این کمربندها بدون رعایت رژیم غذایی به تنهایی در لاغری نمی‌توانند موثر باشند.

فواید کمربند لاغری

حتما شما هم روزانه بسیاری از آگهی‌های بازرگانی برای کمربندهای لاغری که اغلب در تلویزیون به نمایش درمی‌آیند را دیده‌اید که در آن‌ها مدام روشی برای کاهش وزن بدون تلاش را تبلیغ می‌کند. به شکل معمول سازندگان این محصولات ادعا دارند که این کمربندها می‌توانند به شما کمک کنند تا عرق کنید و با کاهش وزن از طریق کم شدن آب بدن خود لاغرتر به نظر برسید.

البته باید توجه داشت که تنها با حفظ رژیم غذایی و ورزش در کنار هم استفاده از این کمربندها در لاغر شدن شما تاثیرگذار است. استفاده از کمربندهای لاغری در طولانی مدت در کاهش وزن شما بی‌فایده نیست و می‌تواند به شما کمک کند تا به وزن ایده‌آل خود برسید. به خصوص زمانی که شما به واسطه‌ کار خود مجبور هستید تا ساعت‌ها پشت میز بنشینید استفاده از این کمربند به شما کمک می‌کند تا به وضعیت بدنی بهتری از خود برسید.

این کمربندها به طور معمول از جنس نئوپرن یا ماده‌ای نرم و کشسان هستند که به شکل سفت و منسجم ساخته می‌شوند. بستن کمربندهای لاغری به شکل روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا صاف‌تر بنشینید و همین امر موجب کاهش کمردردهای ناشی از پشت میز نشینی شما می‌شود. همچنین اگر در باشگاه و حین ورزش قصد بلند کردن وزنه‌های سنگین را دارید استفاده از این کمربند برای شما مفید است به این دلیل که در زمان بلند کردن و وزنه‌زدن می‌تواند وضعیت بدنی شما را بهبود ببخشد.

پس بستن کمربند لاغری برای ورزشکاران در حین تمرین‌ها و هنگام تکنیک بلند کردن وزنه در باشگاه می‌تواند از آسیب کمری شما جلوگیری کند. در بدترین حالت اگر این کمربندها را در کاهش وزن خود بی‌تاثیر بدانید اما آن‌ها می‌تواند به شما کمک کنند در لباس‌هایتان بهتر به نظر برسید. به این ‌معنی که استفاده از آن‌ها می‌تواند برای داشتن ظاهری صاف‌تر به شما کمک کند در زمانی که کمربند را به دور کمر خود می‌پیچید باعث می‌شود خوش فرم‌تر به نظر برسید.

 

هم چنین بخوانید: آشنایی با کارکرد ماساژور گردن

 

چه مدت می‌توان از کمربند لاغری استفاده کرد؟

کمربند لاغری
در حالت کلی از هر کمربند لاغری در طی روز می‌توان به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استفاده کرد. برخلاف تصور بسیاری از کاربران مبنی بر این ‌که استفاده‌ طولانی مدت در روز از این کمربندها آن‌ها را به نتایج سریع‌تری خواهد رساند باید گفت که این باور کاملا اشتباه است زیرا بستن طولانی مدت کمربند در طی روز ممکن است باعث ایجاد تاول و حساسیت‌های پوستی در ناحیه شکم و کمر شود.

آیا استفاده از کمربند لاغری در حین ورزش مضر است؟

پوشیدن کمربند لاغری در زیر لباس ورزشی در زمان انجام حرکات ورزشی به افزایش تعریق شما کمک می‌کند اما به یاد داشته باشید که این امر به دلیل از دست دادن آب بدن است تا این‌که وزن کم کنید. در حین انجام فعالیت‌های ورزشی با بستن کمربند دور شکم خود موجب افزایش دمای قسمت مرکزی بدن خود می‌شوید و این در حالی است که به طور طبیعی بدن شما در این هنگام سعی در خنک کردن و پایین آوردن دمای خود دارد همین امر موجب می‌شود در این زمان بدن شما عرق بیشتری تولید کند.

نظر به تحقیقات گسترده علم ورزش پزشکان این حوزه بر این باورند که هیدراته ماندن و تعریق متعادل برای عملکردهای طبیعی بدن و به خصوص در زمان داشتن حداکثر عملکرد ورزشی امری ضروری تلقی می‌شود. از سوی دیگر طبق گفته محققان این حوزه، تولید عرق اضافی در بدن الزاما به معنی کم شدن یا آب شدن سلول‌های چربی در ناحیه شکم یا پهلوها نیست. در نهایت بهتر است در زمان ورزش برای حفظ سلامت بیشتر بدن خود از کمربندهای لاغری استفاده‌ طولانی مدت نکنید.

 

ممنون که با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده بهترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظرتان با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

 

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *