از تفنگ ماساژ چه می دانید؟ - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
3 سال قبل
815 بازدید

همه انسان‌ها به خصوص ورزشکاران گرفتگی و درد عضلات را برای یکبار در زندگی خود تجربه کرده‌اند. این دردها ممکن است به دلایل مختلف از جمله کار زیاد یا نشستن‌های طولانی مدت به گرفتگی عضلات تبدیل شود. این مشکل زمانی‌ که ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد باعث تجمع مواد زاید از جمله اسیدلاکتیک شده و منجر به درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات می‌شود.

البته باید خاطر نشان کرد که در بیشتر مواقع درد در قسمت پایین کمر به خاطر گرفتگی عضلات در نتیجه بلند کردن اجسام سنگین، حرکت سریع یا افتادن از بلندی ایجاد می‌شود. این دردها می‌تواند بسیار جدی بوده و برای چند ساعت یا حتی چندین ماه ادامه داشته باشد و التهاب عضلات را به دنبال داشته باشد و حرکت کردن فرد را برای مدتی دشوار کند. 

حال باید دید صرف نظر از علت بروز آن، چگونه می‌توانیم از این درد ناخوشایند خلاص شویم به بیان دیگر، راه درمان گرفتگی و دردهای عضلانی چیست؟ احتمالا نخستین گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید مصرف قرص‌های مسکن است که البته به خوبی می‌دانید استفاده بیش از اندازه آن‌ها عوارضی هم به همراه خواهد داشت.

در این حالت شاید بهترین راه رهایی از درد، ماساژ درمانی باشد تا اسپاسم یا التهاب ایجاد شده از میان برود و بهبود دامنه حرکت عضلات را مشاهده کنیم. هیچ چیز لذت بخش‌تر از این نخواهد بود که بعد از یک روز کاری خسته کننده وقتی به خانه باز می‌گردید، یک ماساژور حرفه‌ای در اختیارتان باشد تا تمام خستگی و استرس‌های روزانه را از تنتان به در کند. از این رو استفاده از تفنگ ماساژ می‌تواند فرصت بهره‌مندی از یک ماساژ ایده‌آل و حرفه‌ای را برای افراد فراهم کند.

تفنگ ماساژ چیست؟

تفنگ ماساژ چیستدر سال‌های اخیر روش‌های دیگری برای خلاصی از این گرفتگی‌های عضلانی به وجود آمده است که یکی از آن‌ها استفاده از تفنگ ماساژ یا ماساژ‌ گان است که گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده و مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت‌های ذکر شده می‌رساند.

بدن می‌تواند پس از استفاده از تفنگ ماساژ عملکرد بهتری داشته باشد زیرا این روش باعث بهبود گردش خون ‌شده و به این ترتیب خون سرشار از اکسیژن تازه را به عضلات رسانده و ضایعات متابولیک را از اندام‌های داخلی بدن خارج می‌کند. در واقع تفنگ ماساژ به‌تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، استفاده از تفنگ ماساژ باعث افزایش اندروفین‌ها یا همان نابود کننده‌های درد و افزایش ترشح هورمون سروتونین می‌شود. به همین دلیل ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آن‌ها بر اثر استرس تضعیف شده مناسب می باشد.

راه‌حلی ساده برای رهایی از اسپاسم عضلانی

امروزه ممکن است خیلی از افراد به دلیل مشغله زیاد یا نداشتن وقت و حتی هزینه‌های بالا به ماساژ درمانی علاقه مند نباشند. به همین دلیل علم به کمک آمده و دستگاه‌هایی اختراع کرده تا در صورت نداشتن دسترسی به ماساژ خیلی راحت به وسیله آن بتوانید درد خود را تسکین داده و از ماساژ لذت ببرید.

این ابزار الکترونیکی ماساژورهای دستی هستند که باعث حس آرامش و روند تسریع در درمان می‌شوند. این وسیله کارآمد یعنی تفنگ ماساژ یا ماساژ گان به دلیل دسترسی ساده باعث خواهد شد در هر لحظه که احساس درد داشتید به راحتی آن را کاهش دهید یا از گرفتگی عضلات رهایی یابید. تفنگ ماساژ که اخیرا به بازار این محصولات وارد شده است با اعمال فشار، لرزش و ضربات کوبه‌ای باعث دسترسی عمیق‌تر به بافت و عضلات بدن شده و تمام گره‌ها و تنش‌‌های عضلانی را از بین می‌برد.

 

حتما بخوانید: چگونه ماساژور پا مناسبی خریداری کنیم؟

 

موارد استفاده از ماساژور تفنگی

تفنگ ماساژ
تفنگ ماساژ در هر مکانی از جمله مراکز ورزشی، فیزیوتراپی و مراکز آب درمانی قابل استفاده می باشد. سری توپ شکل این دستگاه با اعمال ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ ضربه در دقیقه با قدرت نسبتا بالا، دردهای عضلانی را تسکین می‌بخشند. افزایش جریان خون، رفع تنش‌های عضلانی، تقویت سیستم لنفاوی، بهبود عملکرد ورزشکاران، کاهش استرس و تنش‌های عصبی از جمله فواید ماساژ گان به شمار می رود.

تفنگ ماساژ برای چه افرادی مناسب است؟

تفنگ ماساژ یک دستگاه بی‌خطر محسوب می شود اما برای برخی افراد مناسب نمی باشد. به بیماران قلبی و عروقی، خانم‌های باردار، مبتلایان به دیابت، در صورت داشتن دردهای مزمن یا آسیب‌دیدگی جدی در ناحیه‌ای از بدن، در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون و افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند توصیه می شود که از این دستگاه استفاده نکنند.

نحوه استفاده از تفنگ ماساژ

نحوه استفاده از تفنگ ماساژ
ابتدا سری مورد نظرتان را به دستگاه وصل کرده و آن را روشن کنید. ماساژور تفنگی را بدون اعمال هیچ گونه فشاری و به آرامی بر روی بدن حرکت دهید. توصیه می شود ابتدا دستگاه را با سرعت کمتری تنظیم کرده سپس به مرور سرعت آن را افزایش دهید.

ویژگی های مناسب دستگاه ماساژور تفنگی

تفنگ ماساژ ویژگی های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به قابلیت تنظیم سرعت و فناوری کاهش صدا اشاره کرد. در ساخت اکثر ماساژورهای تفنگی از باتری‌ لیتیوم یون که طول عمر بالایی دارند استفاده شده است.

 

ممنون که با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده بهترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظرتان با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

 

برچسب‌ها:, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *