اسنشیال اویل دارچین چه فوایدی دارد؟ - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
1 سال قبل
1141 بازدید

گیاه بلند بوته‌ای و برگ‌دار دارچین که بومی سریلانکا است، پوسته و برگ‌های معطری تولید می‌کند که در سراسر جهان به عنوان یک ادویه معطر در آشپزی بسیار شناخته شده است. آنچه به عنوان اسانس دارچین در بازار وجود دارد از بخارات تقطیر شده‌ از پوسته داخلی درخت دارچین با رایحه‌ای گرم و تند است.

روغن دارچین حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که به عنوان یک مکمل غذایی به خوبی می‌تواند از سیستم ایمنی و سلامت عمومی بدن حمایت کند. اسانس پوست درخت دارچین که از بدنه‌ این گیاه گرمسیری استخراج می‌شود معطر و پر از ترکیبات مفید برای سلامت جسم و روح انسان است.

اسنشیال اویل دارچین به دلیل رایحه‌ شیرین و تندی که دارد به ‌طور طبیعی دافع حشرات است و خواص پاک‌کنندگی نیز دارد و در ترکیب با روغن نارگیل به عنوان روغن ماساژ برای رفع درد و گرفتگی بسیار موثر است.

اسنشیال اویل دارچین چیست؟

اسنشیال اویل دارچین چیست
اگر چه ترکیبات طبیعی مانند بنزیل بنزوات در این اسنشیال اویل وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد آلرژی ‌زا باشد اما با این وجود نمی‌توان از خواص بی شمار آن برای سلامتی صرف نظر کرد. روغن دارچین که از پوست درخت ارگانیک آن به دست می‌آید یک ماده‌ طراوت ‌بخش، محرک و گرم و بسیار نیرو بخش است.

این اسانس گرم کننده و ضد درد ، همچنین یک آنتی باکتریال بسیار قوی، ضد ویروس و ضد قارچ است. از روغن اسانس دارچین به شکل موضعی برای التیام دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل طبیعت بسیار گرم این روغن در خانم‌ها برای کاهش دردهای پیش از قاعدگی موثر است.

فواید اسنشیال اویل دارچین

روغن دارچین
همانطور که اشاره کردیم اسنشیال اویل دارچین یک محرک است که به کاهش درد به خصوص دردهای عضلانی کمک می‌کند به همین دلیل ماساژ درمانگران از ترکیب این روغن با سایر روغن ‌های ماساژ برای درمان کشیدگی یا درد در عضلات مراجعین استفاده می‌کنند.

طبیعت گرم روغن گیاه دارچین موجب می‌شود این روغن شدت گردش خون را افزایش دهد و با این افزایش جریان که موجب احساس گرم شدن در بدن فرد می‌شود احساس بی‌حس بودن یا سردی در اندام‌های او را کاهش دهد. در مراکز اسپا، ماساژ درمانگر به شکل معمول تنها ۵۰٪ از اسنشیال اویل دارچین اصل را با یک روغن رقیق مخلوط کرده و برای ماساژ از آن استفاده می‌کند.

در هنگام اضافه کردن این اسانس به مخلوط روغن ماساژ، هرگز نباید بیش از یک یا دو قطره از آن را به روغن حامل اضافه کرد تا از هرگونه واکنش یا تحریک‌ پذیری پوست جلوگیری شود. ماساژ درمانگران حرفه‌ای همواره پیش از استفاده از مخلوط اسنشیال اویل دارچین یک آزمایش پوستی بر روی یک قسمت از بدن انجام می‌دهند.

 

هم چنین بخوانید: روغن پرتقال چیست و چه فوایدی به همراه دارد؟

 

بهترین اثر ماساژ با روغن دارچین بر روی پوست خاصیت گرم کنندگی و تحریک ‌پذیری گردش خون است به این معنی که روغن دارچین میکروسیرکولاسیون در پوست را تحریک کرده و در صورت استفاده در زمان ماساژ، احساس گرمای دلپذیر و لذت ‌بخشی را در شما ایجاد خواهد کرد.

ماساژ با این اسنشیال اویل در جهت بهبودی و تامین اکسیژن و مواد مغذی سلول‌های پوستی عمل کرده و متابولیسم پوست را با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی که دارد به خوبی تقویت می‌کند. شاید یکی دیگر از بهترین اثراتی که در ماساژ با روغن اسانس دارچین می‌توان دریافت کرد این است که به کلی موجب احیای بدن در زمان خستگی شده و با پاکسازی و پیشگیری از عفونت موجب برطرف شدن علائم بیماری‌های عفونی خواهد شد.

ماساژ درمانی با روغن دارچین تاثیرات عمیقی بر ذهن و روان افراد خواهد گذاشت به این شکل که اعتماد به نفس و اشتیاق به زندگی را در آن‌ها افزایش می‌دهد. از سوی دیگر در مراکز آروماتراپی برای برقراری یک جلسه رایحه درمانی پر انرژی، گرم و اثربخش به شکل معمول از اسانس پوسته دارچین استفاده می‌شود.

در نهایت در مراکز ماساژ درمانی، ماساژ درمانگران حرفه‌ای از ماساژ روغن دارچین برای افزایش جریان خون در افراد با دردهای عضلانی موضعی کمک می‌گیرند تا تکنیک‌های ماساژ را به شکل موثرتر اجرا کنند. به این دلیل که این اسنشیال اویل طبیعت گرم و محرکی دارد و به خوبی می‌تواند برای سلامت جسم و روان افراد مورد استفاده قرار گیرد.

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *