پیش از خرید تخت ماساژ ثابت به این نکات توجه کنید - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
1 سال قبل
382 بازدید

همواره در اختیار داشتن یک تخت ماساژ ثابت در هر مرکز ماساژ یا اسپا امری واجب است و از نیازهای اساسی درمانگران حوزه‌ ماساژ درمانی به شمار می‌رود. هر تخت ماساژ باید از استاندارد و کیفیت بالا برخوردار باشد و هر ماسور یا ماساژ درمانگر پیش از انتخاب تخت ماساژ باید از این موارد اطمینان حاصل کند.

یک تخت ماساژ ثابت خوب از طراحی مدرن با کیفیت مرغوبی از چوب یا فلز ساخته شده و دارای روکش‌های پارچه‌ای یا چرمی مقاوم و قابل شستشو است.

تخت ماساژ ثابت برای قرار گرفتن در یک مکان مشخص طراحی و ساخته شده اند به همین دلیل از نظر وزن و استحکام نسبت به تخت ‌های ماساژ قابل حمل یا پرتابل سنگین ‌تر هستند. انتخاب و خرید تخت ماساژ ثابت معمولا برای ماسورهای حرفه ‌ای که در یک مرکز اسپا یا ماساژ کار می‌کنند ایده‌ آل بوده و برای مصارف خانگی گزینه‌ خوبی به شمار نمی‌رود. 

ویژگی ‌های تخت‌ ماساژ ثابت مناسب

راهنمای خرید تخت ماساژ ثابت
قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت دستی و برقی

اگر چه تخت های ماساژ ثابت بدون قابلیت تنظیم ارتفاع ساخته شده اند اما در میان برخی مدل های آن این ویژگی وجود دارد. امروزه تخت‌ های ماساژ الکتریکی یا برقی که با یک فشار ساده کلید برق قابل تنظیم ارتفاع به بالا و پایین هستند در مراکز اسپا بسیار محبوب شده است.

اگر فردی بخواهد برای سالن ماساژ از مدل هیدرولیکی یا برقی استفاده کند، کافی ست از یک برند شناخته شده و مرغوب آن‌ها خریداری نماید.

در مدل هیدرولیکی، ماسور با فشار دادن مکرر پدال تعبیه شده در هر طرف تخت ماساژ قادر است به میزان دلخواه ارتفاع آن را تنظیم کند و در مدل الکتریکی، ماساژ درمانگر با فشردن دکمه‌ مخصوص می‌تواند به راحتی ارتفاع مدنظر خود را تنظیم نماید. این ویژگی به این منظور طراحی شده است که شرایط کاری را برای هر ماسور راحت کرده و آن‌ ها را از خطر درد یا آسیب های ناشی از وضعیت نامناسب بدنی رها سازد.

ساخته شده از مواد مرغوب

آنچه در تخت ‌های ماساژ برای مراجعه کننده حائز اهمیت است وجود روکش با کیفیت و با ضخامت مناسب می باشد. هر چه تشک تخت‌ ماساژ ثابت پهن‌ و ضخیم ‌تر بوده یا از چرم مصنوعی باکیفیت ساخته شده باشد، علاوه ‌بر اینکه در برابر مواد ضدعفونی کننده مقاوم است هنگام استفاده فرد ماساژ گیرنده برای او دلپذیرتر خواهد بود.

همچنین هر چه مرغوبیت و مقاومت روکش تخت ماساژ ثابت بالاتر باشد ماسورها پس از هر بار استفاده‌ مراجعین قادر به تمیز کردن آن هستند و استانداردهای بهداشتی در محیط اسپا بیشتر قابل اجرا خواهد بود. از دیگر ویژگی های تخت ماساژ مناسب داشتن پایه هایی از جنس چوب یا فلز کاملا مقاوم در برابر ضربه و تحمل وزن بالای ۱۲۰ کیلوگرم می باشد.

 

رایج ترین سوالات در مورد ماساژ

 

 

ابعاد تخت ماساژ

ارتفاع معمول تخت ‌های ماساژ ثابت عموما بین ۶۲ تا ۷۸ سانتی‌ متر، طول آن‌ ها حدود ۱۹۰ سانتی ‌متر و پهنایی به عرض ۷۰ سانتی ‌متر دارند.

تجهیزات اضافی تخت ماساژ

هر ماساژ درمانگر هنگام انجام تکنیک ‌های ماساژ به ‌طور حتم نیاز به استفاده از وسایل اضافی مانند لوسیون‌ یا روغن ماساژ دارد. شاید با خود بگویید قرار دادن یک میز در کنار تخت ماساژ می‌تواند تا حدی نیازهای ماسور را برطرف نماید اما امروزه راه‌ حل ساده تری برای افرادی که از تخت ‌های ماساژ ثابت استفاده می‌کنند ارائه شده است.

تخت های ماساژ کمددار یا دارای شلف و طبقه از بهترین راه‌ حل ‌ها به شمار می آید زیرا ماساژ درمانگر به راحتی می‌تواند وسایل مورد نیاز خود را در نزدیک ‌ترین فاصله قرار دهد تا در زمان لزوم به راحتی از آن‌ها استفاده کند.

 

در نهایت توصیه می‌شود اگر قصد استفاده از تخت ماساژ در منزل را دارید تخت‌ های قابل حمل به دلیل وزن کم بهترین گزینه هستند اما اگر قصد دارید به عنوان یک ماسور حرفه‌ای در مراکز اسپا مشغول به کار شوید حتما یک تخت ماساژ ثابت خریداری کنید. این نکته مهم است که مشخصات تخت‌ ماساژ متناسب با نیازها و اهداف ماسور و مشتری باشد. پیش از انتخاب و خرید هر تخت ماساژ از مطابقت داشتن طول، عرض، ارتفاع، وزن و ضخامت کف با استانداردهای صنعتی و بهداشتی اطمینان حاصل کنید.

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *