با خواص درمانی صندلی ماساژور آشنا شوید - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
1 سال قبل
1255 بازدید

وقتی صحبت از ماساژ و جلسات ماساژ درمانی به میان می‌آید، تصور ما به شکل ناخود آگاه به سمت اتاقی معطر با نور ملایم شمع، رایحه‌ای معطر و تجربه‌ حرکات کششی آرامش بخش می‌رود. اما این تصور تنها تصویر رویایی از مراکز اسپا است، آیا نمی‌شود همین تجربه‌ شیرین را به خانه آورد؟ به طور حتم پاسخ این سوال مثبت است و امروزه با پیشرفت‌ فناوری دیگر برای چنین تجربه‌ا‌ی نیاز به مراجعه‌ حضوری به مراکز اسپا و ماساژ درمانی را ندارید. مطالعات بی‌شمار در رابطه با خواص درمانی صندلی ماساژور نشان می دهد که فواید ماساژ با صندلی ماساژور برای سلامت جسم شامل بهبود گردش خون، خواب بهتر و تسکین دردهای عضلانی می باشد و از جهت دیگر برای سلامت روح با بهبود سلامت روانی و عاطفی همراه است.

فواید صندلی ماساژور بر سلامت جسم

خواص درمانی صندلی ماساژور
طبق نظرات پزشکان استفاده‌ منظم از صندلی‌ ماساژور به شکل مستقیم با بهبود سیستم جریان گردش خون و در ادامه با سلامت روان و بهبود کیفیت خواب فرد ارتباط دارد. همین یک مزیت مهم تسریع کردن جریان خون کافی است تا چندین مزیت دیگر که برای سلامت جسم و روح انسان بسیار مفید است نیز اتفاق بیفتد.

از اولین خواص درمانی صندلی ماساژور می‌توان به بهبود بخشیدن به سلامت قلب و عروق اشاره کرد. بر طبق یافته‌های به دست آمده از آرشیوهای طب فیزیکی دیده شده است که ماساژ سلامت قلب و عروق را چه در افراد فعال و چه در افرادی که به ندرت ورزش می‌کنند بهبود بخشیده و همچنین ماساژ درمانی می‌تواند به خوبی به کاهش فشار خون کمک کند.

از دیگر خواص صندلی ماساژور می توان به کاهش دردهای مزمن در ناحیه پشت و کمر اشاره کرد به این معنی که افرادی که از کمردرد مزمن رنج می‌برند بعد از دریافت ماساژی که ناحیه درد را مورد هدف قرار می‌دهد به شکل چشم‌گیری به بهبودی دست یافته‌اند.

اصلاح وضعیت اسکلتی و ستون فقرات بدن یکی دیگر از خواص درمانی صندلی ماساژور به شمار می‌رود که با شل کردن ماهیچه‌های بین شانه و پشت به شکل طبیعی ستون فقرات را حمایت می‌کند تا صاف شود. همین امر موجب بهبود وضعیت ظاهری چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده می‌شود.

 

پیشنهاد ویژه: آشنایی با کارکرد صندلی‌ ماساژور بن کر k20

طبق گزارشات ارائه شده از سوی انجمن ماساژ درمانی، تسکین سردرد نیز یکی دیگر از فواید درمانی صندلی ماساژور است که علائم سردردهای تنشی و عروقی را کم می‌کند. برخی دیگر از خواص درمانی صندلی ماساژور تحریک سیستم لنفاوی است که حرکت لنف در بدن با دفع و فیلتر کردن سموم همراه است که اگر این سیستم به درستی کار نکند، موجب تورم و کندی خواهد شد. برخی از حرکات صندلی ماساژور مانند حرکات ریتمیک و دایره‌ای که بر روی پوست اعمال می‌شود می‌تواند به جریان آسان ‌تر مایع لنفاوی کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با مزایای صندلی ماساژور می‌توان به نتایج به دست آمده از آزمایشات دپارتمان‌های روانپزشکی و علوم اعصاب رفتاری در دنیا مراجعه کرد. این نتایج حیرت‌آور نشان داده که ماساژ درمانی به شکل منظم سفتی عضلات را کاهش داده و منجر به افزایش دامنه‌ حرکتی در فرد می‌شود.

همان‌ طور که می‌دانید با شروع ماساژ به دلیل افزایش جریان خون بدن شروع به گرم شدن می‌کند و همین امر باعث باز شدن منافذ و آزاد شدن ناخالصی ‌ها از بدن می‌شود. از سویی دیگر انتشار گرما قادر است بازسازی سلولی را افزایش داده و زمان بهبود آسیب‌های پوستی را کوتاه ‌تر کند و همین موضوع یکی از فواید صندلی ماساژور است.

خواص درمانی صندلی ماساژور بر سلامت روان

مزایای صندلی ماساژور
از خواص صندلی ماساژور بر سلامت روان می توان به بهبود خلق و خو در افراد اشاره کرد به این معنی که آرام بودن منجر به بروز حالت ‌های روحی شادتر می‌شود. طبق گزارشات به دست آمده افرادی که دچار اختلالات خلقی مانند افسردگی هستند به طور حتم استفاده از صندلی ماساژور در دراز مدت تاثیرات مثبتی بر سلامت روان آن‌ها خواهد داشت. از دیگر مزایای صندلی ماساژور، تمرکز و عملکرد بهتر مغز است.

این حقیقت که دریافت ماساژ منظم منجر به کاهش سطح استرس کلی در بدن می‌شود از فواید صندلی ماساژ است که می‌تواند اثرات منفی ذهنی اضطراب مانند ریزش مو، سردرد و بدخوابی را کاهش دهد. زمان ارزشمندترین دارایی بشر است پس مدیریت زمان در عصر حاضر یکی از مهمترین چالش‌هایی است که افراد با آن درگیر هستند.

داشتن یک صندلی ماساژور در خانه به مدیریت زمان و صرفه جویی در وقت و هزینه های جانبی کمک به سزایی خواهد کرد به این معنی که با وجود یک صندلی ماساژ نه تنها دیگر نیازی به مراجعه به مراکز ماساژ و صرف هزینه های گزاف جلسات ماساژ درمانی ندارید بلکه هر زمان که به آن نیاز داشته باشید به سادگی در دسترس شما خواهد بود.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *