هر آنچه لازم است درباره دستگاه ویبراتور لاغری بدانید - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
906 بازدید

دستگاه ‌های ویبراتور لاغری در انواع مختلفی در بازار موجود هستند به شکلی که مصرف کننده می ‌تواند دستگاه را بر روی موضع مورد نظر خود قرار دهد و یا بر روی سکوی ارتعاشی دستگاه بنشیند و بایستد. ساز و کار این دستگاه‌ ها به این صورت است که با روشن شدن و شروع ارتعاش، ویبراتور لاغری انرژی را به بدن منتقل کرده و ماهیچه‌ ها را مجبور می‌کند تا ده‌ ها بار در هر ثانیه منقبض و منبسط شوند.

اصول کار دستگاه ویبراتور بر این است که در استفاده کننده از آن این حس را ایجاد کند تا بدن در حال تلاش برای تغییرات وضعیت عضله‌ای می باشد تا کالری بسوزاند. به طور کلی استفاده‌ مکرر از دستگاه‌ ویبراتور لاغری در طول زمان می تواند فوایدی برای تناسب اندام و سلامتی شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که در برخی موارد خاص ایجاد لرزش در بدن می‌تواند برای سلامت افراد مانند خانم ‌های باردار مضر باشد به همین دلیل پیش از انتخاب و خرید هر دستگاه ویبراتور لاغری با پزشک خود مشورت کنید.

فواید دستگاه ویبراتور لاغری

 

فواید دستگاه ویبراتور لاغری
برنامه ‌های متنوعی در بسیاری از این دستگاه ‌های ویبره گنجانده شده است که از طریق امواج مختلف قادر است احساس ماساژ دستی را نیز در برخی موارد برای مصرف کننده القا کند. استفاده‌ منظم از ویبراتور لاغری نه تنها به بهبود گردش خون کمک می‌کند بلکه تاثیر ویژه‌ای بر رفع خستگی و کاهش وزن در افراد مختلف دارند.

شاید از نظر علمی دستگاه‌ های ویبراتور نقشی فراتر از لاغری برای سلامت انسان ‌ها داشته باشند به این معنی که اگر ایجاد ارتعاش در کل بدن به درستی و تحت نظارت پزشک انجام شود فوایدی برای سلامت عمومی بدن دارد. برای مثال شاید بتوان به دستگاه ‌های فیزیوتراپی اشاره کرد که با ویبره قادر هستند مشکلات جسمی بیماران را بهبود دهند.

بسیاری از دستگاه ‌های ویبراتور لاغری در دنیا برای کاهش کمر درد، کاهش تحلیل استخوانی، بهبود قدرت و تعادل در افراد مسن مورد استفاده قرار می‌گیرند و صرفا ویبراتور لاغری نیستند.

انواع دستگاه‌ ویبراتور لاغری

 

استفاده از ویبراتور لاغری
حرکات موجی شکل

دستگاه‌ های ویبراتور لاغری دارای حرکات موجی شکل با ساختار ایجاد ارتعاش در کل بدن با سیستم حرکت مرکبی ساخته شده‌اند. طراحی حرکت لرزشی سیستم مرکب در این دستگاه ‌ها به شکل حرکات نوسانی عرضی است و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند گزینه‌ مناسبی به شمار می آید.

حرکات‌ نوسانی

در عملکرد این سیستم لرزشی، سکوی ارتعاش دستگاه ویبراتور لاغری درست شبیه به یک اره برقی حرکت می‌کند به این معنی که در زمان حرکت ارتعاشی یک طرف سکو به سمت بالا رفته و طرف دیگر به سمت پایین می‌رود. از آنجا که بسیاری از تمرینات ارتعاشی در کل بدن با حرکت‌ های نوسانی مرتبط هستند، دستگاه‌ های ویبراتور ساخته شده بر اساس ساختار نوسانی یک تکیه‌گاه مرکزی یا نقطه‌ محوری در سکوی خود جهت اجرای حرکات ارتعاشی به شکل عمودی را دارند. این ویبراتور لاغری با ساختار نوسانی برای استفاده‌ افرادی که خواستار کاهش وزن یا افزایش تخلیه لنفاوی بدن خود هستند انتخابی مناسب است.

حرکت نرم سه سطحی

در دستگاه ‌های ویبراتور لاغری با این شیوه‌ حرکت، حرکت نوسانی، حرکت چرخشی و مارپیچی به صورت همزمان انجام می‌شود. ویبراتورهای لاغری با ساختار سه سطحی نرم برای استفاده‌ افرادی که می‌خواهند علاوه بر کاهش وزن بر روی افزایش قدرت، افزایش تراکم استخوان خود کار کنند گزینه‌ای مناسب است.

حرکت مارپیچی

اساس ساختار این دستگاه‌ های ویبراتور بر حرکت به صورت چرخه‌ای و مارپیچی است که دستگاه تمامی حرکت‌ های پیچشی خود را در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌دهد. البته که در این دستگاه‌ ها خود سکو در حال چرخش نیست بلکه با هدایت توسط یک مکانیسم چرخشی مجبور می‌شود از جلو به طرفین، از طرفین به عقب و سپس دوباره از طرف مقابل به سمت جلو حرکت کند. اگر چه این حرکت مارپیچ و چرخشی با سرعت بسیار بالا در دستگاه انجام می‌شود اما دامنه‌ حرکتی آن کم است و کاربر به راحتی می‌تواند تعادل خود را بر روی سکوی ویبراتور لاغری حفظ کند.

 

هم چنین بخوانید: آیا کمربند لاغری موثر است؟

تاثیر دستگاه ویبراتور در لاغری

ویبراتور لاغری هم به صورت ارتعاش برای کل بدن در باشگاه‌ های ورزشی وجود دارد و هم برای ارتعاش بر روی یک موضع خاص از بدن در قالب خانگی طراحی شده و قابل استفاده است. استفاده از ویبراتور لاغری روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و برای سه بار در هفته می‌تواند به کاهش وزن، چربی سوزی، بهبود انعطاف پذیری، افزایش جریان خون و کاهش دردهای عضلانی بعد از ورزش بسیار کمک کننده باشد.

نتایج مصرف کنندگان این دستگاه ‌ها نشان می‌دهد که ایجاد ارتعاش در بدن در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب نه تنها به بهبود قدرت عضلانی کمک می‌کند بلکه ممکن است در کاهش وزن نیز موثر باشد.

البته برای محققین و پزشکان هنوز این امر واضح نشده است که ویبراتور لاغری می‌تواند همان طیفی از سلامتی را برای انسان به همراه داشته باشد که ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا قادر هستند.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *