ماساژ کمر چگونه انجام می‌شود و چه فوایدی دارد؟ صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
886 بازدید

کاهش درد همان مزیتی است که به وسیله‌ ماساژ کمر حاصل می‌شود به این معنی که وقتی ماهیچه‌های کمر به دلایلی همانند قرار گرفتن در وضعیت بد بدنی دچار گرفتگی می‌شوند تبدیل به یک مقوله‌ دردناک می‌شود. ماساژ دادن کمر همواره با هدف از بین بردن گرفتگی عضلات پشت و تحریک سیستم گردش خون می‌تواند شما را از سپرده شدن به تیغ جراحی کمر نجات دهد.

اولین هدف از ماساژ کمر بهبود قابلیت ارتجاعی بافت‌ها و بعد هم سفت شدن عضلات ناحیه پشت است. در حین ماساژ با افزایش دمای ماهیچه‌ها، تنش‌های عضلانی برطرف خواهد شد. این افزایش دمای ماهیچه‌ها به خاطر افزایش جریان خون مویرگی در ناحیه مورد ماساژ است که از طریق اصطکاک دست ماساژور با پوست بیمار ایجاد می‌شود.

وقتی دمای ماهیچه بالا رفت، حالت کششی و قابلیت ارتجاعی بافت بیشتر شده و به کاهش درد کمک به سزایی می کند. این افزایش جریان خون در ناحیه مورد ماساژ قرار گرفته مزایای دیگری همچون اکسیژن رسانی بیشتر و ارسال سریع‌تر مواد مغذی به ماهیچه دارد.

در زمان کمر درد وقتی حرکت ماهیچه‌های این ناحیه محدود می‌شود، گردش لنفاوی کاهش می‌یابد. وقتی شما یک سیستم لنفاوی کارآمد دارید به این معنی است که مواد زائد متابولیک دیگر قادر به تجمع در ماهیچه‌های شما نیستند و کمتر باعث خستگی یا دردهای عضلانی می‌شوند. این‌ جاست که ماساژ کمر به کمک شما آمده و می‌تواند سیستم لنفاویتان را تحریک کنند.

این تحریک سیستم لنفاوی باعث می‌شود میزان دفع مواد زائد متابولیک به خارج از بدن در غدد مربوطه افزایش پیدا کند. در نهایت باید گفت که این سبک ماساژ با کاهش تنش‌های عضلانی و ایجاد پیام‌های گمراه کننده به مغز که حواس او را از روی تمرکز بر درد کمر پرت می‌کند و پیام‌ دیگری را به مغز ارسال می‌کند، قادر خواهد بود تا درد کمر را تسکین دهد.

ماساژ کمر در چه مواردی مناسب است؟

ماساژ کمر
این ماساژ برای دردهای ناشی از کشیدگی در ناحیه کمر و به طور خاص در هنگامی که ماهیچه‌های آن کشیده شده برای تسکین سریع موثر است. در هنگامی که ماهیچه‌های کمر به دلیل فشار یا خستگی دچار تغییر حالت یا گرفتگی ‌شوند مشکلات گوناگونی از جمله کمردرد، سفتی در همان ناحیه و کاهش تحرک را منجر می‌شوند. در زمان بروز چنین حالاتی ماساژ دادن کمر بسیار کمک کننده است به این صورت که این ماهیچه‌ها باید به طور هم‌ زمان توسط ماساژور کشیده و ماساژ داده شود تا درد کمر کاهش یابد.

 

هم چنین بخوانید: درباره ماساژ بافت عمقی چه می دانید؟

فواید ماساژ کمر

در حین ماساژ کمر، بین پوست و انگشتان ماساژور اصطکاک ایجاد شده و همین امر افزایش گردش خون را تشدید می‌کند. افزایش گردش خون با افزایش دمای ماهیچه‌ها همراه است و قابلیت ارتجاعی بافت‌ها افزایش می‌یابد که حالت سفت شدن عضلات و درد را کاهش می‌دهد. فرآیند ماساژ کمر با ایجاد اختلال در سیگنال درد ارسال شده به مغز، باعث کم شدن گرفتگی عضلات و بهبود حالت کشسانی بافت‌ها می‌شود.

ساختار عملکردی این سبک ماساژ به این شکل است که می‌تواند به مختل شدن سیگنال ارسال شده از مغز به گیرنده‌های پوستی کمک کند. با ایجاد اصطکاک بین انگشتان دست ماساژور و پوست در زمان ماساژ، یک سیگنال جدید به مغز ارسال می‌کند. این سیگنال جدید ارسال شده به این معنی است که اعصاب ناحیه کمر دیگر پیام درد را دریافت نمی‌کنند.

آموزش ماساژ کمر

آموزش ماساژ کمر

ماساژ کمر بر طیف وسیعی از ماهیچه‌ها در بدن تاثیرگذار است از جمله ماهیچه لاتیسموس پشتی، چهار سر لومباروم و ناحیه نیمه پایینی ستون فقرات که در نهایت ماساژور تمام تمرکز خود را بر این ماهیچه‌ها قرار می‌دهد. اصلی‌ترین دلیل درد در ناحیه کمر به دلیل گرفتگی در عضلات است.

عملکرد این سبک ماساژ به این گونه است که به گرم شدن ماهیچه‌ها و افزایش گردش خون در آن‌ها کمک کرده و موجب انتقال بهتر مواد مغذی در ماهیچه‌ها و دفع بیشتر سموم از این بافت‌ها می‌شود. طیف وسیعی از تکنیک‌ها برای ماساژ کمر وجود دارد که شامل تکنیک فشاری، تکنیک ورز دادن و رهاسازی مایوفیشیال هستند.

تکنیک فشاری:

طب فشاری یکی از تکنیک‌های مورد استفاده در زمان ماساژ است که از طریق اعمال فشار بر نقاط خاص در بافت‌های نرم انجام می شود. تکنیک ماساژ طب فشاری با استفاده از انگشتان دست و شست انجام شده که به بهبود گردش خون در کمر کمک شایانی می‌کند.

وقتی با دست این فشار بر روی گره‌های عضلانی وارد می‌شود، جریان خون را به این ناحیه محدود می‌کند که همین امر موجب بروز واکنش ایسکمیک می‌شود. در زمان اعمال فشار در ماساژ گره‌های عضلانی باز شده و نرم می‌شوند و به محض این‌ که فشار برداشته می‌شود افزایش جریان خون تشدید شده و بدن تشخیص می‌دهد که آسیبی وجود دارد. تکنیک طب فشاری در ماساژ به کاهش سطوح درد کمک کرده و منجر به شل شدن ماهیچه‌های منقبض شده در ناحیه کمر می‌شود.

تکنیک ورز دادن:

در طول ماساژ به طور منظم از تکنیک ورز دادن نیز استفاده می‌شود که این ورز دادن شامل کشیدن و فشردن آرام عضلات در ناحیه کمر است. تکنیک ورز دادن علاوه بر کمک به افزایش تبادل سلولی موجب کشش بافت‌های همبند نیز می‌شود به این دلیل که با کشیده شدن و فشردن ماهیچه‌ها در حین ورز دادن سطح کمر به دلیل افزایش دمای ماهیچه‌ها جریان خون افزایش می‌یابد. همچنان که بافت‌های پیوندی در حین ورز دادن کشیده می‌شوند تبادل سلولی نیز به کاهش خستگی عضلانی و افزایش قدرت عضلات کمک می‌کند.

تکنیک رهاسازی مایوفیشیال:

این تکنیک با فشار دست‌ها و انگشتان صاف به آرامی به ناحیه کمر وارد می‌شود. این فشار به منطقه پشت وارد می‌شود تا دما در فاسیا که لایه سختی از بافت‌های همبند در زیر پوست است افزایش یابد. در زمانی‌ که دست‌ها به آرامی در پشت کمر در حال حرکت هستند گسترش فاسیا در آن ناحیه باعث شل شدن ماهیچه‌های سفت شده و باز شدن گره‌های زیر پوستی می‌شود.

تکنیک وارد کردن فشار:

تکنیک فشار دادن و چرخاندن با استفاده از دست‌ها و انگشتان دست انجام می‌شود و باعث افزایش دمای ماهیچه‌ها شده تا به شل شدن عضلات کمک کند.

 

 

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *