روغن آووکادو چه فوایدی دارد؟ - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
767 بازدید

روغن آووکادو مشتق شده از عصاره‌ تازه میوه‌ آووکادو بوده که حدود ۲۵ درصد چربی دارد. به دلیل داشتن ۵۰ درصد چربی غیر اشباع در این روغن، کمتر مستعد اکسیداسیون است. به شکل معمول در دمای اتاق حالت مایع دارد و دارای بالاترین نقطه‌ سوخت در بین دیگر روغن ‌های گیاهی است.

روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک بوده که به دلیل شکل مولکولی زیگزاگ مانند آن، نسبت به دیگر چربی‌ های اشباع شده آن را به روغن سالم‌تری تبدیل کرده است. روغن آووکادو حاوی لوتئین، منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۹ و آنتی اکسیدان‌ های ضد التهابی است. در حقیقت این روغن به شکل سرد و فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین می‌توان از آن در پخت و پز یا برای استعمال خارجی به رفع خشکی پوست کمک کرد و به شکل کلی گزینه‌ مراقبتی خوبی برای پوست می باشد.

مقایسه روغن آووکادو با سایر روغن های گیاهی

روغن آووکادو چیست
هر میوه‌ آووکادو حاوی ۱۲ درصد چربی اشباع شده است که این عدد بسیار کمتر از روغن نارگیل، روغن نخل، روغن پنبه دانه، روغن بادام زمینی، روغن سویا، روغن زیتون، روغن ذرت و حتی روغن دانه آفتابگردان است. اما از سوی دیگر همین میزان چربی روغن آووکادو نیز بسیار بیشتر از روغن هسته انگور، روغن کانولا و روغن گردو به شمار می‌آید. همچنین میزان وجود LDL در این روغن در مقایسه با روغن زیتون بیشتر بوده به همین دلیل پس از حرارت دیدن‌ های زیاد نیز نمی‌سوزد. پس کارشناسان حوزه‌ سلامت به شدت استفاده از روغن آووکادو را برای کاهش وزن، سلامت مو و پوست و بسیاری موارد دیگر توصیه می‌کنند.

فواید روغن آووکادو برای مو و پوست

فواید روغن آووکادو
صرف ‌نظر از فواید بی ‌شمار خوراکی روغن آووکادو برای بدن ، باید بدانید که استفاده‌ مستقیم از این روغن به شدت می تواند برای پوست و مو شما نیز مفید باشد. این روغن نه تنها به سرعت جذب سطح پوست می‌شود، بلکه می‌تواند به ساقه‌ ها‌ی مو نفوذ کرده و موهای شما را مرطوب کند. به همین دلیل افرادی که موهای مجعد دارند برای حالت دادن و صافی موهای خود بدون احساس چربی و سنگینی می‌توانند به راحتی از این روغن استفاده کنند.

استفاده‌ مرتب از روغن آووکادو بر روی موها باعث می شود تا موی شما رطوبت خود را بازیابد، ظاهر کلی موی شما را بهبود بخشیده و در نهایت آن ‌ها را براق و سالم جلوه می‌دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند تا مقداری از روغن آووکادو را به پوست سر خود زده و پس از آن به خوبی آن ناحیه را ماساژ دهید تا علاوه بر افزایش گردش خون بتواند پوست سر را مرطوب کرده، ریشه‌ها را تقویت و حتی رشد مو را نیز تقویت کند.

۱٫ خاصیت مرطوب کنندگی

شاید جذاب‌ ترین دلیل استفاده از روغن میوه آووکادو داشتن اثرات مرطوب‌کنندگی و تغذیه‌کنندگی عالی آن برای هر نوع پوستی است. این روغن دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و طیف وسیعی از انواع ویتامین ‌ها و مواد معدنی مفید است زیرا وجود پتاسیم، لسیتین و ویتامین E موجود در هر قطره از روغن میوه آووکادو قادر است حتی خشک‌ ترین پوست‌ها را نیز بهبود بخشد.

۲٫ کاهش علائم پیری

همواره با افزایش سن، بدن ما قدرت کمتری برای تولید روغن ‌های طبیعی مورد نیاز برای حفظ جوانی و شادابی پوست را دارد. همین امر می‌تواند توانایی پوست ما را برای مقاومت در برابر استرس ‌های روزمره کاهش داده و منجر به بروز چروک و ناهمواری رنگی بر روی پوست شود. در این میان روغن آووکادو که سرشار از ویتامین‌هایی همانند A، B1 و B2 می باشد قادر است به بازسازی سلول ‌های پوست بدن کمک کند. به این معنی که این روغن می‌تواند با تقویت خاصیت ارتجاعی در پوست به کند کردن روند پیری در افراد مختلف کمک کند.

۳٫محافظی مستحکم در برابر آفتاب‌ سوختگی پوست

این روغن به خوبی می‌تواند پوست آفتاب سوخته یا آسیب دیده در مقابل خورشید را التیام داده و تسکین دهد. همین ویژگی سبب شده تا این روغن تبدیل به یک گزینه‌ عالی برای ماساژ در محیط باز و خارج از منزل شود. هر قطره از روغن آووکادو حاوی ترکیبی قدرتمند از انواع ویتامین‌های D و E، بتاکاروتن، لسیتین و پروتئین است یعنی درست همان چیزهایی که برای کمک به تسکین پوست و ترمیم آسیب ‌های ناشی از آفتاب سوختگی به آن نیازمندیم.

 

هم چنین بخوانید: با خواص روغن بادام شیرین آشنا هستید؟

۴٫ اثر کلاژن ‌سازی و بهبود دهندگی

استفاده از روغن آووکادو به دلیل داشتن منبع درخشانی از اسیدهای اولئیک، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین A به خوبی می‌تواند به روند بهبودی و کلاژن سازی پوست کمک کند. استفاده از این روغن برای کم کردن جای زخم سطح پوست یا سایر آسیب ‌های پوستی می‌تواند مفید باشد. 

۵٫ خاصیت جذب ‌پذیری عالی

اگر به دنبال روغنی جهت مراقبت بیشتر از پوست خود هستید، روغن آووکادو می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای شما باشد. این روغن حاوی اسیدهای چرب و انواع ویتامین‌های A، E و D است که سریع توسط اپیدرم که بیرونی‌ترین لایه در پوست شما است جذب می‌شود.

آیا روغن آووکادو برای ماساژ مناسب است؟

روغن آووکادو برای ماساژ
به‌طور حتم روغن آووکادو با دارا بودن بافتی غنی و بدون بو یک گزینه بسیار عالی برای ماساژ است زیرا سرشار از مواد مغذی بوده که فواید زیادی برای انواع پوست دارد. به دلیل ضد حساسیت بودن آن به جرات می‌توان گفت این روغن یک روغن ماساژ مرغوب است که استفاده از آن حتی برای ماساژ پوست ‌های حساس نیز بی‌خطر است.

اگر چه ممکن است روغن آووکادو کمی گران‌تر از سایر روغن ‌های محبوب شما در ماساژ به ‌نظر برسد اما به دلیل طیف گسترده‌ای از مزایا قطعا برای شما ارزش سرمایه‌گذاری و پرداخت پول بیشتر را دارد.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *