روغن پرتقال چیست و چه فوایدی به همراه دارد؟ - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
589 بازدید

روغن پرتقال یک روغن همه کاره محسوب می‌شود که بهترین نوع آن در جهان اسانس حاصل از تقطیر پوست پرتقال‌ های مکزیک است که همگی دارای گواهی ارگانیک هستند. این روغن شاید یکی از بهترین انتخاب‌های شما به عنوان روغن ماساژ باشد زیرا به خوبی قادر است درخشش و جوانی بیرونی پوست شما را به همراه طراوت برای شما فراهم کند.

روغن پوست پرتقال همواره برای پوست خوب است زیرا عرق کردن با آن رفع سموم بدن را تسریع می‌بخشد و همچنین به کاهش چین و چروک‌های سطحی پوست کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد این روغن به این دلیل که روغنی شاداب کننده است برای تغییر خلق و خو استفاده می‌شود و در مراکز اسپا به عنوان یک ابزار آروماتراپی برای تسکین اضطراب و تنش عصبی در مراجعین مورد استفاده قرار می گیرد.

در نهایت هر زمان احساس کردید نیاز به شاداب شدن دارید کافی است تا مقداری از اسانس پرتقال را بر روی پوست بدنتان بمالید. البته باید قوانین مربوط به کاربرد روغن ‌های مرکبات را همواره به یاد داشته باشید که هرگز بعد از استفاده از این روغن بر روی پوست خود در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

خواص روغن پرتقال

فواید روغن پرتقال
انواع روغن‌ های پرتقال شیرین یا ترش همگی دارای فواید بسیار مفید برای پوست بوده و همچنین به شدت شادی بخش عاطفی هستند. به دلیل داشتن فواید عاطفی، این روغن بسیار نشاط ‌بخش است که به کاهش تنش ذهنی در افراد و برانگیختگی هیجان در افراد مضطرب و ترسو بسیار کمک کننده است و می‌تواند اثرات عاطفی منفی را در افراد مختلف کاهش دهد.

از سوی دیگر این روغن بسیار برای مراقبت از پوست عاملی حیاتی به شمار می‌رود که می‌تواند به رفع آکنه و سلولیت یا حتی لطافت پوست‌ های خشن و جوانی در پوست ‌های پیر کمک کند. بهتر است در زمستان برای بهره ‌بردن بیشتر از فواید اسانس پرتقال آن را با کمی روغن میخک مخلوط کنید.

البته از آنجا که این روغن یک روغن غیر چرب یا غیر چسبنده است پس بعد از استعمال به سرعت جذب شده و موجب مرطوب شدن پوست می‌شود. خواص تغذیه‌کنندگی پوست و جذب سریع آن موجب شده تا روغن پوست پرتقال تبدیل به یک روغن بدن ایده آل برای فصل زمستان شود.

برخی مطالعات علمی نشان داده است که اسانس یا روغن پوست پرتقال باکتری استافیلوکوکوس اورئوس را از بین می برد به همین دلیل شرکت های تجاری بهداشتی برای بهره بردن از مزایای طبیعی ضد باکتریایی این روغن از آن در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. البته در مواردی که افراد دچار عفونت‌ های پوستی هستند قبل از استفاده از محصولات با اسانس پرتقال باید با پزشک و متخصص پوست مشورت کنند.

موارد مصرف روغن پوست پرتقال

از این روغن می‌توان برای انواع ماساژهای بر پایه‌ سلامت و رایحه درمانی یا ماساژ تایلندی استفاده کرد. با اتکا به خواص درمانی این روغن به خوبی می توان از طریق ماساژهای هدفمند تنش‌های در ناحیه گردن، دردهای ناحیه شانه یا پشت را درمان کرد. از سویی دیگر دریافت ساعاتی ماساژ با رایحه‌ میوه‌ای شیرین و خوشبو یک تجربه‌ ماساژ آرامش ‌بخش و جذاب با روغن اسانس پرتقال را برای شما فراهم می‌کند.

در هنگام ماساژ برای اطمینان از سازگاری پوست با این روغن، ماساژ درمانگران از مخلوطی از مواد گیاهی و معدنی به همراه آن استفاده می‌کنند. این روغن به دلیل داشتن خصوصیت رطوبت رسانی بالا قادر است در زمان ماساژ رطوبت بدن را افزایش داده و به دلیل روان کنندگی بالا بهترین روغن برای مراقبت از پوست بدن است.

هر ماساژور در زمان استفاده از این روغن به شکل معمول از ترکیب ۶ قطره روغن پوست پرتقال با ۳۰ میلی لیتر روغن حامل از جمله روغن نارگیل یا کنف استفاده کرده و در ماساژ بدن به کار می برد.

 

 

هم چنین بخوانید: روغن آووکادو چه فوایدی دارد؟

 

کاربرد روغن پرتقال

کاربرد روغن پرتقال
روغنی طراوت ‌بخش برای حمام

تجربه‌ یک حمام شاداب با رایحه‌ای معطر از مرکبات همواره می‌تواند شما را سرحال بیاورد. هم استفاده از مواد شوینده با اسانس پرتقال در حمام و هم بعد از حمام استفاده از کمی روغن پرتقال قادر است افکار غم انگیز و افسردگی را از شما دور کند و هر گونه تنش و استرسی را از بین ببرد.

خواص روغن پرتقال برای پوست

همانطور که می‌دانید ویتامین C قادر است رنگ پوست را روشن و درخشان کند و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کند. این ویتامین که به وفور در مرکبات وجود دارد تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد. این روغن به دلیل داشتن سطح زیادی از ویتامین C یک روغن ایده آل برای پوست بدن است.

تجربه‌ ماساژ پر طراوت با روغن ماساژ پرتقال

اسانس مرکبات به خصوص اسانس پرتقال طبیعتی آرام بخش و تسکین‌دهنده برای دردهای عضلانی و استخوانی دارد. به همین دلیل در حین ماساژ درمانی از این روغن استفاده می‌شود تا فرد ماساژ گیرنده بتواند یک ماساژ شاد و آرام را تجربه کند.

معجزه‌ رطوبت رسانی برای پوست ‌های خشک

روغن پرتقال از آنجا که به جوان سازی پوست کمک کرده و تولید کلاژن می‌کند به خوبی می‌تواند پوست‌های زبر و خشک یا تحریک شده را تسکین داده و ترمیم کند. این روغن در پوست، جذب آنتی اکسیدان را افزایش داده و همچنین سیستم دفاعی پوست را تقویت می‌کند.

عوارض روغن پرتقال

توصیه‌ کلی متخصصان پوست به کلیه‌ افراد در هنگام استفاده‌ موضعی از روغن پوست پرتقال این است که همیشه قبل از استفاده آن را با روغن‌ هایی حامل از جمله روغن نارگیل رقیق کنند. به این دلیل که این روغن غلیظ بوده و مانند سایر روغن‌های ضروری غلظت دار در استفاده‌ مستقیم می‌تواند موجب سوزش و تحریک پوست شود.

به یاد داشته باشید که انواع روغن ‌های مرکبات از جمله روغن پرتقال به نور حساس است و باید در شب یا مکان کم نور از آن استفاده کرد. برای جلوگیری از سوختن و تحریک آلرژی‌زا پوست، هرگز در زیر نور مستقیم خورشید از آن استفاده نکنید.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *