آشنایی با کارکرد ماساژور گردن - صندلی ماساژور آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
2 سال قبل
725 بازدید

حتما می‌ دانید که نگه داشتن به سمت بالای سر برای گردن ما کمی دشوار است. حالا به این فشار ورزش غیر اصولی یا زوایای عجیب و غریب در خواب را هم اضافه کنید. خب هیچ جای تعجبی نیست که اکثر افراد از دردهای گردن و شانه رنج ببرند. خبر خوش این که هم به شکل فیزیکی و هم به شکل مکانیکی امکان کاهش این دردها با ماساژور گردن وجود دارد.

انواع مختلفی از ماساژورهای گردن با اشکال و اندازه‌ های مختلف در بازار در دسترس شما هستند. هدف از ماساژ گردن کاهش تنش، کاهش سردرد و افزایش آرامش بیشتر است. درمانگران ماساژ در چنین مواقعی برای کاهش دردهای ناحیه گردن و شانه‌ها استفاده از ماساژورهای ضربه ‌ای یا ماساژورهای گردن و شانه را توصیه می‌کنند. در هر بار ماساژ ناحیه گردن تمام تمرکز بر عضلات اطراف گردن و ناحیه شانه است.

چه عواملی باعث درد در ناحیه گردن می‌ شود؟

ماساژور گردن
دردهای ناحیه گردنی می‌ تواند در نتیجه مشکلات عصبی، مشکلات ساختاری یا مشکلات عضلانی به وجود آید. آن دسته از دردهای ناحیه گردن که از مشکلات عصبی نشات می ‌گیرد می ‌تواند در اثر یک فشار عصبی در داخل گردن و اعصاب آن ناحیه مرتبط باشد.

از سوی دیگر مشکلات ساختاری در گردن ناشی از هرگونه شکستگی یا فرآیندهایی است که عملکرد استخوان ‌ها را تحت تاثیر قرار می ‌دهد و برای مثال آرتروز گردن که مفاصل این ناحیه را دچار خمیدگی می‌ کند. در نهایت مشکلات عضلانی، شایع‌ ترین علت درد در ناحیه گردن است که می ‌تواند ناشی از خستگی‌ های عضله گردن به دلیل زیادی به پایین یا بالا نگاه کردن و آویزان شدن این عضله باشد.

آیا ماساژور گردن راه‌ حل موثری برای دردهای ناحیه گردن هستند؟

هر ماساژور گردن برای افزایش جریان خون ‌رسانی به عضلات گردن و همچنین برای بهبود بخشیدن به تحریک عضلات گردن مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در نهایت با توجه به اهداف اصلی ماساژور گردن، بسیاری از افراد با استفاده از آن قادر هستند علائم موقتی درد در ناحیه گردن خود را تسکین ببخشند.

اکثر ماساژورهای گردن به شکل ضربه ‌ای عمل می ‌کنند و به عنوان یک محرک خون ‌رسانی کار می‌کنند اما اگر مبتلا به آرتروز گردن هستید بهتر است پیش از استفاده از ماساژور گردن با پزشک خود مشورت داشته باشید.

 

پیشنهاد ویژه: ماساژور پا راه حل طلایی دردهای عمومی بدن

 

فواید ماساژور گردن

فواید ماساژور گردن
در حالت کلی، بهترین ماساژور گردن آن دستگاهی به شمار می ‌رود که ناراحتی های ناحیه گردن را برطرف کند، گره‌ های عضلانی را باز کند و در نهایت با استفاده از عملکرد گرم کردن ناحیه‌ ای برای از بین بردن درد استفاده کند.

ماساژور گردن با عملکرد گرمایی دارای تنظیمات حرارت مادون قرمز بوده که به بهبود جریان خون کمک می‌ کند. این ماساژور گردن می‌تواند از طریق ایجاد گرما باعث افزایش خون ‌رسانی به عضلات ناحیه گردن شده و موجب تسکین دردهای این ناحیه شود.

انواع ماساژور گردن

 

ماساژور گردن حرارتی

کلیه دستگاه‌ های ماساژور با عملکرد گرمایی جریان خون ‌رسانی به بافت‌های بدن را افزایش می‌ دهند. به این دلیل که اگر در ناحیه گردن گردش خون ضعیفی داشته باشید مواد مغذی ضروری در خون را از دست داده که این امر می ‌تواند موجب اسپاسم، درد و در نهایت آسیب عصبی و بافتی در این ناحیه شود. پس گرمای مادون قرمز یک دستگاه ماساژور گردن یک درمان استثنایی برای سفتی یا درد و خستگی در عضلات گردن است.

این مدل از دستگاه های ماساژور قصد دارند تا عضلات سفت شده را شل کنند و دامنه حرکتی تاندون‌ ها را افزایش دهند. بنابراین وقتی گرما و ماساژ در یک ماساژور با هم ترکیب می‌شوند، شما قطعا یک درمان واقعا خوب به دست خواهید آورد.

ماساژور گردن دستی ضربه ‌ای

ماساژور ضربه ای

این مدل از دستگاه‌ های ماساژ به سبک ضربه ‌ای با دیگر دستگاه‌ های ماساژور متفاوت است. در ماساژور ضربه ‌ای بیشتر حرکات چکشی وجود دارد که موجب بالا و پایین رفتن عضلات در آن ناحیه می‌ شود. این ماساژورهای گردن با دسته ‌ای که دارند برای کل ناحیه پشت و گردن بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

برخی از ماساژورهای گردن مدل دستی غلتک‌ دار است که به راحتی در خانه، محل کار یا حتی ماشین قابل استفاده است. این مدل ماساژور به شکل دستی با کنترل سطح فشار و جلوگیری از سوزش پوستی برای گردن ‌های حساس بسیار مناسب است و دارای دو توپ سیلیکونی بوده که می ‌توانید آن‌ ها را در دو طرف گردن خود قرار دهید تا نقطه دقیق درد در این نواحی را احساس کنید.

 

ممنون که با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده بهترین دستگاه‌های ماساژور از جمله صندلی ماساژ می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظرتان با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *