نکاتی که باید پیش از خرید ماساژور سر بدانید - آی ریلکس

نوشته شده توسط: آی ریلکس
1 سال قبل
514 بازدید

بهترین راه مقابله با کار و استرس روزانه که می تواند به یک سر درد واقعی بدل شود استفاده از ماساژور سر برای رسیدن به تسکین و آرامش است. اگر چه امروزه مدل‌ های گوناگونی از ماساژور سر در بازار وجود دارد اما استفاده از یک راهنمای خرید ماساژور سر می تواند پیش از خرید بسیار کمک کننده باشد. این راهنما به شما خواهد گفت که پیش از خرید یک ماساژور ایده‌آل بر اساس نیازها و بودجه‌تان چه اطلاعاتی باید داشته باشید و اینکه کدام ماساژور سر را برای خریدن انتخاب کنید به دانش، تحقیق و بررسی شما در مورد انواع ماساژور بستگی خواهد داشت.

ماساژور سر چیست؟

ماساژور سر دستگاهی ست که به شکل اختصاصی برای ماساژ پوست سر و عضلات ناحیه سر طراحی شده است که علاوه بر تسکین درد می‌تواند در تحریک رشد مو نیز موثر باشد. ماساژورهای سر به شکل دستی یا برقی هستند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که الکتریسیته ساکن بر روی سر ایجاد نمی‌شود.

خواص ماساژور سر

 

خرید ماساژور سر

آیا ماساژورهای سر واقعا تاثیری بر سلامتی دارند؟ مطالعات نشان داده است که در جهان از هر پنج میگرن سه مورد آن به خاطر تنش‌ های عضلات سر رخ می‌دهد. این ماساژورها ماهیچه ‌های سر را تحریک کرده و آن ‌ها را از تنش انباشته شده در طول زمان رها می‌سازند.

به‌ طور حتم با کم‌ شدن فشار یا شل شدن عضلات در سر، درد و سنگینی کمتری احساس خواهید کرد و همچنین ماساژور سر، شانس ابتلا به سردرد و میگرن را نیز در شما کاهش خواهد داد. این دستگاه‌ ها با تحریک گردش خون می‌تواند اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به سلول ‌های سر برسانند که این امر علاوه ‌بر تسکین، از نازک شدن و ریزش شدید موهای شما نیز جلوگیری می‌کند.

به طور کلی فواید استفاده از ماساژورهای سر شامل این موارد می شود:

  • قادر به کاهش استرس هستند.
  • می توانند کیفیت خواب را بهبود ببخشند.
  • شدت و دفعات بروز میگرن را کاهش دهد.
  • می تواند در درمان و کاهش شوره‌ سر هم بسیار کمک کننده است.

راهنمای خرید ماساژور سر

آن زمان که قصد خرید دستگاه ماساژور سر را دارید، مهم است که به روشنی بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. برای مثال اینکه، نیاز به دستگاهی با عملکردهای اولیه می‌خواهید یا پیشرفته و در نهایت اینکه چه میزان بودجه برای خرید آن در نظر گرفته‌اید.

اگر چه ماساژورهای سر همگی با هدف تسکین دادن سر کار می‌کنند و عملکرد یکسان و شبیه به هم دارند اما از نظر ویژگی‌ و تکنیک می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند. طراحی ماساژور سر از فاکتورهای مهم است که هر چه طراحی آن ارگونومیک‌ تر باشد، استفاده از آن برای مصرف‌کنندگان آسان تر خواهد بود.

البته ماساژورهای سر که طراحی شبیه به کلاه ایمنی دارند یکی از بهترین‌ مدل ‌های موجود در بازار هستند زیرا این نوع طراحی به سازندگان این دستگاه‌ ها اجازه می‌دهد تا به اندازه‌ کافی بزرگ و متناسب با سایز سر همه‌ مصرف‌کنندگان باشد و هم عملکردهای متنوع ‌تری را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

یکی از مزایای استفاده از ماساژورهای سر باتری ‌دار این است که دیگر نیازی به انجام دستی عملیات ماساژ بر روی سر نیست و حتی در مواقعی که دسترسی به برق ندارید می‌توانید به سادگی از باتری برای به کار انداختن آن استفاده کنید.

در هنگامی که تصمیم خود را به شکل قطعی در مورد نوع ماساژور سر که می‌خواهید داشته باشید گرفتید این نکات را نیز در نظر بگیرید:

  • بهتر است امتیازات کاربران به دستگاه ماساژ سر و نظرات خریداران دستگاه را به خوبی بررسی کنید.
  • از داشتن گارانتی برای دستگاه ماساژور سر که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کنید.
  • در زمان خرید قیمت مدل انتخابی خود را در نظر بگیرید تا کاملا منطبق بر بودجه‌ شما باشد.
  • به دقت تمام ویژ‌گی‌های مدل‌ ها را بررسی کرده و ببینید کدام یک از ماساژورها ویژگی‌ها را مطابق با نیاز شما دارند.

 

هم چنین بخوانید: آشنایی با انواع ماساژور دستی و کاربرد آن ها

تکنیک‌ های ماساژور سر

 

ماساژور سر
تکنیک کوبشی: شامل حرکات سریع ضربه‌ای است که به عضلات به آرامی ضربه می‌زند که از این تکنیک برای تحریک پوست و عضلات سر استفاده می‌شود.

تکنیک لرزشی : این تکنیک که با ایجاد لرزش خفیف در سر ایجاد می‌شود برای افرادی که به دنبال ماساژی آرامش‌بخش هستند یا برای افرادی که از بیماری‌ های شایع مانند میگرن یا سردرد رنج می‌برند تاثیرگذار است.

تکنیک گرما درمانی : این تکنیک گرما به شکل معمول در بین ماساژورهای الکترونیکی یافت می شود. گرما موجب رفع تنش های عضلانی شده و با تحریک گردش خون به کاهش سردردهای تنشی کمک می‌کند.

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. آی ریلکس دارنده باکیفیت ترین دستگاه‌های ماساژور می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید ماساژور مورد نظر خود به وب سایت آی ریلکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *